TML - The Teaching Mission Website

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: True worship is communion with God the Father  (Read 115 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Newbie
  • *
    • View Profile
True worship is communion with God the Father
« on: March 08, 2017, 21:52 »

EYES ONLY
Califax - True worship is communion with God The Father - Mar.  07, 2017 - JDL, Brasília
Speacker: Califax 
Subject: True worship is communion with God the Father
Category: The Universal Father
Date/Time:  March  07, 2017 - Tuesday – 08:47 (AM) - New York (USA) = 10:47 (AM) - Brasília (Brazil) = 13:47 (PM) - UTC (Z)
T/R: Julio da Luz (JDL)
===
(Original message in Portuguese)
(Alternative Translation by Google Translate to the English language - with the essence of the message).
(Mensagem original no idioma português)
(Tradução alternativa do Google Tradutor para o idioma inglês - com a essência da mensagem).
===
=== 
Gravação em áudio de três trechos do Livro de Urantia, em 06 de março de 2017:
Audio recording of three excerpts from the Urantia Book on March 06, 2017:
Click (or copy the link below)
Click (ou copie o link abaixo):
=
https://www.dropbox.com/s/2o6np0eg8kx29hy/Comunh%C3%A3ocomPaiLivrodeUrantia.m4a?dl=0
===
Transmissão e recepção em 07 de março de 2017:
Transmission and reception on March 07, 2017:
Click (or copy the link below)
Click (ou copie o link abaixo):
=
https://www.dropbox.com/s/cxep0mbeyys4gt9/T-R%2C%20em%2007.03.2017%20-%20verdadeira%20adora%C3%A7%C3%A3o%20%C3%A9%20comunh%C3%A3o%20com%20Deus%2C%20Pai.m4a?dl=0
=== 
Speaker: Califax
Subject: True worship is communion with God the Father

(Califax):
              This sunny morning in Brasilia, this Tuesday, March 7, 2017. I'm here again by your side. I am Califax and will comment on the three passages you recorded and chose together with your Thought Adjuster last night. Three passages that speak of communion with God the Father. Last night you were in worship, true worship, when you were interrupted by your Thought Adjuster. And your Thought Adjuster made clear the three portions of the Urantia Book that you were to record and which speak of communion with God the Father.
             This theme is very important because it is necessary to recover this confusing planet that is known in the universe of universes like Urantia. The recovery from the misunderstandings and errors that came from the rebellion of Lucifer and Caligastia.
              Often their broadcasts have the theme about worship. And this is happening by the guidance of your Thought Adjuster. True worship is necessary for the recovery of souls who often act with misunderstanding and error. Often, they are genetic animal heritage, but evolution and spiritual progression is necessary.
             The first text talks about the recommendation of Immanuel, the eldest son of the Creator Son, the eldest son of God, Universal Father, brother of the Creator Son of Nebadon, Jesus. I am speaking of Immanuel's recommendation to Jesus before the bestowal on Urantia. He spoke very clearly: - Always try to be in communion with God, the Universal Father.
             The second text talks about prayer. He says that Jesus normally did not pray for himself, but for others, especially, for the apostles. Jesus, however, practiced much, but very much, true worship.
             The third text, complementary to the previous two, talks about the observations of the Greek philosopher, Rodam of Alexandria, who, conversing with the Master, talking with the Master, discovered the importance of true worship.
             Well, my son. These themes I'm talking to you about true worship, because I know you're practicing true worship whenever you can. But it is for people to reflect how much this is necessary.
              Many ask: - How should I do to work in the Magisterial Mission and the return of Jesus. Spiritual evolution and spiritual progression is necessary and worship, true worship, is the way to this. So, my son, the most repetitive message it seems to be, is a message that needs to be spoken every time.
             The world that you live on the planet Urantia is sick, it is confusing, it is disoriented. There is a lot of materialism. There is a lot of pursuit of pleasures. Many material issues that need to be overcome through spiritual evolution provided by true worship.
              Yes, true worship is communion with God, Father. When there is self-forgetfulness. Where there is thanks. Where there is the search for service to God, without expecting anything. Each person has to think about it. This is very important for each person's personal experience.
              The title of this message, then, my son, is: "True worship is fellowship with God the Father." So, my dear, I know how much you are seeking the service of God, without expecting anything. I want you to publish in the Serara Forum and in the New Teaching Mission, in the part destined to the topics related to the Father, Universal. My Son, I am Califax. I'm by your side. May the blessings of God and peace always overflow in your heart and mind. May you have a great Tuesday, my dear son. Domtia.
END
Post Scriptum:
Three passages about communion with God, Father extracted from the Urantia Book and recorded in audio, March 6, 2017,   Monday, in Brasilia:
=== 
Paper 120 of The Urantia Book
The Bestowal of Michael on Urantia
=
Section 1:
The Seventh Bestowal Commission
=
“Throughout your Urantia bestowal you need be concerned with but one thing, the unbroken communion between you and your Paradise Father;
===
Paper 144 of The Urantia Book
At Gilboa and in the Decapolis
=
Section 3:
The Believer's Prayer

...[...]... The Master prayed very little for himself, although he engaged in much worship of the nature of understanding communion with his Paradise Father.
===
Paper 160 of The Urantia Book
Rodan of Alexandria
=
Section 1:
Rodan's Greek Philosophy

But the greatest of all methods of problem solving I have learned from Jesus, your Master. I refer to that which he so consistently practices, and which he has so faithfully taught you, the isolation of worshipful meditation. In this habit of Jesus’ going off so frequently by himself to commune with the Father in heaven is to be found the technique, not only of gathering strength and wisdom for the ordinary conflicts of living, but also of appropriating the energy for the solution of the higher problems of a moral and spiritual nature. 
=

=======
SOMENTE OLHOS
Orador: Califax
Assunto: A verdadeira adoração é comunhão com Deus, Pai

(Califax):

Nesta manhã ensolarada em Brasília, nesta terça-feira, 07 de março de 2017. Eu estou aqui novamente ao teu lado. Eu sou Califax e irei comentar os três trechos que você gravou e que escolheu junto com seu Ajustador do Pensamento ontem de noite. Três passagens que falam sobre comunhão com Deus, Pai. Ontem de noite você estava em adoração, a verdadeira adoração, quando foi interrompido por seu Ajustador do Pensamento. E seu Ajustador do Pensamento deixou bem claro os três trechos do Livro de Urântia que você deveria gravar e que fala sobre a comunhão com Deus, Pai.
            Este tema é muito importante, pois é necessária a recuperação deste planeta confuso que é conhecido no universo dos universos como Urântia. A recuperação em relação aos equívocos e os erros que vieram da rebelião de Lúcifer e de Caligástia.
           Muitas vezes as suas transmissões tem o tema sobre a adoração. E isto está acontecendo por orientação de seu Ajustador do Pensamento. A verdadeira adoração é necessária para recuperação das almas que agem muitas vezes com equívoco e com erros. Muitas vezes, são herança genética animal, mas a evolução e a progressão espiritual é necessária.
          O primeiro texto fala sobre a recomendação de Emanuel, o filho mais velho do Filho Criador, o filho mais velho de Deus, Pai Universal, irmão do Filho Criador Michael de Nebadon, Jesus. Eu estou falando a recomendação de Emanuel a Jesus antes da auto-outorga em Urantia. Ele falou de forma bem clara: - Procure sempre estar em comunhão com Deus, Pai Universal.
         O segundo texto fala sobre a prece. Fala que Jesus, normalmente, não rezava por si mesmo, mas pelos outros, principalmente, pelos apóstolos. Jesus no entanto praticava muito, mas muito mesmo, a verdadeira adoração.
        O terceiro texto, complementar aos dois anteriores, fala sobre as observações do filósofo grego, Rodam de Alexandria, que conversando com o Mestre, conversando com Jesus, descobriu a importância da verdadeira adoração. 
         Bem, meu filho. Este temas eu estou falando contigo sobre a verdadeira adoração, pois eu sei que você está praticando a verdadeira adoração sempre quando pode. Mas é para as pessoas refletirem o quanto isto é necessário. 
         Muitos perguntam: - Como devo fazer para trabalhar na Missão Magisterial e no retorno de Jesus. A evolução espiritual e a progressão espiritual é necessária e a adoração, a verdadeira adoração, é o caminho para isto. Então, meu filho, a mensagem por mais repetida que pareça ser, é uma mensagem que precisa ser falada sempre.
        O mundo que você vive no planeta Urantia é doente, é confuso, é desorientado. Existe muito materialismo. Existe muita busca de prazeres. Muitas questões materiais que precisam ser superadas através da evolução espiritual propiciada pela verdadeira adoração.
        Sim, a verdadeira adoração é a comunhão com Deus, Pai. Quando há o auto-esquecimento. Aonde há o agradecimento. Aonde há a busca do serviço a Deus, sem esperar nada. Cada pessoa tem que refletir sobre isto. Isto é muito importante para a experiência pessoal de cada um.
        O título desta mensagem, então, meu filho, é: "A verdadeira adoração é comunhão com Deus, Pai". Então, meu querido, eu sei o quanto você está buscando o serviço a Deus, sem esperar nada. Eu quero que publique no Fórum Serara e na Nova Missão de Ensino, na parte destinada aos tópicos relacionados ao Pai, Universal. Meu Filho, eu sou Califax. Estou ao seu lado. Que as bençãos de Deus e a paz transbordem sempre em seu coração e em sua mente. Que você tenha uma ótima terça-feira, meu querido filho. Domtia.
FIM
Post Scriptum:
Três trechos sobre comunhão com Deus, Pai extraídos do Livro de Urantia e gravados em áudio, 06 de março de 2017,  segunda-feira,  em Brasília:
===
Documento 120 do Livro de Urantia:
A auto-outorga de Michael em Urantia
=
Seção 1:
A Sétima Missão de Auto-Outorga
=
“Na tua outorga de Urântia, necessitas preocupar-te com uma coisa apenas: a comunhão ininterrupta entre ti e o teu Pai do Paraíso.
=== 
Documento 144 do Livro de Urantia:
Em Gilboa e na Decápolis
=
Seção 3:
A prece daquele que crê
=
...[...]...Pouquíssimas preces do Mestre eram feitas para si próprio; embora praticasse bastante a adoração, aquela adoração cuja natureza é a comunhão de compreensão com seu Pai do Paraíso.
===
Documento 160 do Livro de Urantia:
Rodam de Alexandria
=
Seção 1:
A Filosofia Grega de Rodam
=
O melhor entre todos os métodos maiores, na solução dos problemas, contudo, eu aprendi com Jesus, o vosso Mestre. Estou referindo-me àquilo que ele tão coerentemente pratica e que, com tanta fé, ensinou a vós: o isolamento da meditação adoradora. Nesse costume, que Jesus tem de sair tão freqüentemente e se isolar, para comungar com o Pai do céu, é que deve ser encontrada a técnica, não apenas para reunir as forças e a sabedoria a fim de lidar com os conflitos ordinários da vida, mas também para apossar-se da energia necessária à solução dos mais altos problemas de natureza moral e espiritual. 
======= 
TML Archives- http://tmlarchives.org/index.html
Serara.org Discussion Forum- http://forum.serara.org/index.php
TML- http://tml.website/
Pages: [1]   Go Up