TML - The Teaching Mission Website

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: True Worship and Spiritual Progress  (Read 80 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Newbie
  • *
    • View Profile
True Worship and Spiritual Progress
« on: February 23, 2017, 12:05 »

EYES ONLY
Michael of Nebadon  - True Worship and Spiritual Progress - Feb.  16, 2017 - JDL, Brasília
Teacher: Michael of Nebadon
Subject: True Worship and Spiritual Progress
Category: The Creator Son, Michael of Nebadon, Christ Michael  
Date/Time:  February  16, 2017 - Thursday – 07:01 (AM) - New York (USA) = 10:01 (AM) - Brasília (Brazil) = 00:01 (PM) - UTC (Z)
T/R: Julio da Luz (JDL)

===
(Original message in Portuguese)
(Alternative Translation by Google Translate to the English language - with the essence of the message).
(Mensagem original no idioma português)
(Tradução alternativa do Google Tradutor para o idioma inglês - com a essência da mensagem).
===
Teacher: Michael of Nebadon
Subject: True Worship and Spiritual Progress

(JDL):
                       My Father, My God, Universal Father of all. This Thursday here in Brasilia I pray that the light of the Spirit of Truth sent by Michael of Nebadon / Jesus since Pentecost and the Holy Spirit of the Divine Minister Nebadonia be present in my heart and in my mind. Is there a message for me to receive as a transmitter and receiver - T / R and post in the Serara Forum?

(Pre'Msha):
                      Yes my son. You are evolving a lot. Always remember to practice worship, even if your personal schedule has many commitments. Set aside some time for worship because worship will evolve more quickly. So tell me the three passages from the Urantia Book you studied.

(JDL):
                       The first passage is in Paper 143 of the Urantia Book that talks about "Crossing Samaria." More precisely in Section 7 that talks about "The Teachings on Prayer and Worship":

- ... [...] ... Worship is the act of a part identifying itself with the Whole; the finite with the Infinite; the son with the Father; time in the act of striking step with eternity. Worship is the act of the son’s personal communion with the divine Father, the assumption of refreshing, creative, fraternal, and romantic attitudes by the human soul-spirit.

The second passage is in Paper 146 of the Urantia Book that talks about "The first campaign of preaching in Galilee". More precisely in Section 2 that speaks "In Jotapata", in the item 15:

- ... [...] ... The spirit of the Father speaks best to man when the human mind is in an attitude of true worship.

The third passage is in Paper 147 of the Urantia Book which speaks of "The interlude of the visit to Jerusalem". More precisely in Section 5 that talks about "The visit to Simon the Pharisee":

-... [...] ... Said Jesus: “My children, if there exists a true and living connection between the child and the Father, the child is certain to progress continuously toward the Father’s ideals. True, the child may at first make slow progress, but the progress is none the less sure. 

(Pre'Msha):
                    Yes my son. The passages he chose are related to the adoration and communion between the Son and the Father. Michael will be speaking about this matter.

(Michael of Nebadon):
                     Relax, my child, let the Spirit of Truth and the Holy Spirit flow into your hands as you write this message.

[silence]

You have studied various texts in the Urantia Book about true worship.
                     Yes, true worship of God is a gift to God, the Universal Father of All when we submit totally to the will of God, the Universal Father of All. It is to thank, from the depths of the heart, about everything wonderful that God is for the personalities of the universe. It is integrating the part into the whole, seeking a greater meaning in service in the universe of universes. It is to totally forget about yourself and only wish that the will of the Father, totally. With true worship one can converse more clearly with God, the Universal Father of all through his Thought Adjuster, especially in the cases of evolutionary human beings. With worship, it develops with greater ease to the multiple aptitudes of the human brain, including activity, service as transmitter and receiver - T / R.
                      Yes, my son, You, at that moment, wonder if it will improve the service as transmitter and receiver T / R.
Practice more and more worship and you will improve and advance in this wonderful service that is needed for humanity on Urantia. Your creative energies will be renewed and will evolve, even if slowly, more will evolve more and more with practice. It is with experience in the service that you can get from apprentice to master. My son, this message is a message of encouragement to continue your efforts as a T / R transmitter and receiver. May you have a great Thursday. Domtia.

(JDL):
                   - Pre-Msha: - Thank you for helping me to evolve step by step, in search of spiritual perfection.
                  - Michael of Nebadon: - Thank you for all you have done for all the personalities of our local Nebadon universe. Thank you so much for sending a significant amount of heavenly beings of various orders for the recovery of our planet Urantia, which is a confusing planet, but which, after all, possesses human beings who believe in God.

END

=======
SOMENTE OLHOS
Professor: Michael de Nebadon
Assunto: A verdadeira adoração e o progresso espiritual

(JDL): 
                           Meu Pai, Meu Deus, Pai Universal de Todos. Nesta quinta-feira aqui em Brasília, eu rezo para que a luz do Espírito da Verdade enviado por Michael de Nebadon/Jesus desde Pentecostes e o Espírito Santo da Ministra Divina Nebadonia estejam presentes em meu coração e em minha mente. Existe uma mensagem para eu receber como transmissor e receptor - T/R e publicar no Fórum Serara?

(Pre'Msha):
                          Sim, meu filho. Você está evoluindo bastante Lembre-se sempre de praticar a adoração, mesmo que sua agenda pessoal tenha muitos compromissos. reserve um pouco de tempo para adoração pois com a adoração irá evoluir mais rapidamente. Então, me diga os três trechos do Livro de Urantia que estudou.

(JDL):
                               O primeiro trecho está no Documento 143 do Livro de Urantia que fala sobre "Atravessando a Samaria". Mais precisamente na Seção 7 que fala sobre "Os ensinamento sobre a prece e a adoração":

- ...[...]... A adoração é o ato de uma parte identificando-se com o Todo; o finito com o Infinito; o filho com o Pai; o tempo no ato de um passo que toca a eternidade. A adoração é o ato da comunhão pessoal do filho com o Pai divino, é deixar que a alma-espírito assuma atitudes reanimadoras, criativas, fraternais e românticas.

O segundo trecho está no Documento 146 do Livro de Urantia que fala sobre "A primeira campanha de pregação na Galileia". Mais precisamente na Seção 2 que fala "Em Jotapata", no item 16:

- ...[...]... O espírito do Pai fala melhor ao homem, quando a mente humana está em uma atitude de verdadeira adoração.

O terceiro trecho está no Documento 147 do Livro de Urantia que fala sobre "O interlúdio da visita a Jerusalém". Mais precisamente na Seção 5 que fala sobre "A visita a Simão, o Fariseu":

-...[...]...Jesus disse: “Meus filhos, se existe uma conexão viva e verdadeira entre o filho e o Pai, o filho pode estar seguro de progredir continuamente na direção dos ideais do Pai. É bem verdade que o filho pode inicialmente ser lento no seu progresso, mas nem por isso o progresso deixa de ser seguro.

(Pre'Msha):
                                  Sim, meu filho. Os trechos que escolheu está relacionado à adoração e a comunhão entre o Filho e o Pai. Quem irá falar sobre esse assunto é Michael de Nebadon.

(Michael de Nebadon):
                                  Relaxe, meu filho, deixe fluir o Espírito da Verdade e o Espírito Santo em suas mãos ao escrever esta mensagem.

[silêncio]

Você tem estudado vários textos no Livro de Urantia sobre a verdadeira adoração.
                                 Sim, a verdadeira adoração a Deus é um presente para Deus, Pai Universal de Todos quando submetemos totalmente à vontade de Deus, Pai Universal de Todos. É agradecer, do fundo do coração, sobre tudo de maravilhoso que Deus é para com as personalidades do universo. É integrar a parte ao todo, buscando um significado maior no serviço no universo dos universos. É se esquecer totalmente de si e apenas desejar que seja feita a vontade do Pai, totalmente. Com a verdadeira adoração se consegue conversar mais claramente com Deus, Pai Universal de Todos através de seu Ajustador do Pensamento, principalmente, nos casos dos seres humanos evolucionários. Com a adoração se desenvolve com maior facilidade às múltiplas aptidões do cérebro humano, inclusive, a atividade, o serviço como transmissor e receptor - T/R.
                            Sim, meu filho, Você, nesse momento, se indaga se irá melhorar o serviço como transmissor e receptor T/R.
Pratique cada vez mais a adoração e irá melhorar e avançar neste serviço maravilhoso que é necessário para a humanidade em Urantia. Suas energias criativas serão renovadas e irá evoluir, nem que seja lentamente, mais irá evoluir cada vez mais com a prática. É com a experiência no serviço que se consegue chegar de aprendiz a mestre. meu filho, esta mensagem é uma mensagem de encorajamento para continuar com seus esforços como transmissor e receptor T/R. Que você tenha uma ótima quinta-feira. Domtia.

(JDL):
                 - Pre-Msha: - Muito obrigado por me ajudar a evoluir passo a passo, em busca do aperfeiçoamento espiritual.
                   - Michael de Nebadon: - Muito obrigado por tudo que tem feito por todas as personalidades de nosso universo local de Nebadon. Muito obrigado por enviar uma quantidade significativa de seres celestiais de diversas ordens para a recuperação de nosso planeta Urantia, que é um planeta confuso, mas que apesar de tudo, possui seres humanos que acreditam em Deus.

FIM

TML Archives- http://tmlarchives.org/index.html

Serara.org Discussion Forum- http://forum.serara.org/index.php

TML- http://tml.website/
Pages: [1]   Go Up