TML - The Teaching Mission Website

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: The use of time for soul improvement  (Read 136 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Newbie
  • *
    • View Profile
The use of time for soul improvement
« on: February 23, 2017, 11:59 »

EYES ONLY
Nebadonia  - The use of time for soul improvement - Feb.  09, 2017 - JDL, Brasília
Teacher: Divine Minister Nebadonia
Subject: The use of time for soul improvement
Category: Mother Spirit
Date/Time:  February  09, 2017 - Thursday – 07:41 (AM) - New York (USA) = 10:41 (AM) - Brasília (Brazil) = 00:41 (PM) - UTC (Z)
T/R: Julio da Luz (JDL)

===
(Original message in Portuguese)
(Alternative Translation by Google Translate to the English language - with the essence of the message).
(Mensagem original no idioma português)
(Tradução alternativa do Google Tradutor para o idioma inglês - com a essência da mensagem).
===
Teacher: Divine Minister Nebadonia
Subject: The use of time for soul improvement

(JDL):
                    My Father, My God, Universal Father of All, today, Thursday morning, here in Brasilia I continue to pray that the "Spirit of Truth" of Michael of Nebadon and the "Holy Spirit" of the Divine Minister Nebadonia be present In my heart and in my mind. Is there a message to receive as a transmitter and receiver - T / R and to post to the Serara Forum?

(Pre'Msha):
                     Yes my son. Then tell me the three excerpts from the Urantia Book that you studied.

(JDL):
                   The first text is in Paper 28 of the Urantia Book that talks about "The Superuniverses Ministering Spirits." More precisely in Section 6 that speaks about the "Tertiary Seconafins". The section that caught my attention is in item 3 that talks about "The Importance of Time":

-... [...] ... Time is a vital factor in everything this side of Havona and Paradise.

The second text is in Paper 112 of the Urantia Book that talks about "The Survival of Personality." More precisely in Section 5 that talks about "The Survival of the human I". The passage that caught my attention, because it talks about the fate, after physical death, of the surviving evolutionary souls:

-... [...] ... When the more spiritually and cosmically advanced mortals die, they proceed immediately to the mansion worlds; in general, this provision operates with those who have had assigned to them personal seraphic guardians. Other mortals may be detained until such time as the adjudication of their affairs has been completed, after which they may proceed to the mansion worlds, or they may be assigned to the ranks of the sleeping survivors who will be repersonalized en masse at the end of the current planetary dispensation.

The third passage is in Document 113 of the Urantia Book which speaks of "The Seraphic Guardians of Destiny." More precisely in Section 1 that talks about "The Guardian Angels". The passage drew my attention to the breaking of the inertia of the animal legacy and the destination of the personal guardian angels:

--- ... [...] ... When a mortal mind breaks through the inertia of animal legacy and attains the third circle of human intellectuality and acquired spirituality, a personal angel (in reality two) will henceforth be wholly and exclusively devoted to this ascending mortal.

(Pre'Msha):
                    Yes, my dear son. On the passages you have chosen, the Divine Minister Nebadonia will speak with you.

(Nebadonia):
                    Great, my dear. Initially I want to remind you, that you are learning the service as transmitter and receiver - T / R. Thus, if the received message seems incomplete, or even "vacant", remember that the beginning of each type of service is marked by constant improvement. In addition, "vague" and "incomplete" messages serve for people to reflect more deeply, seeking the implicit meaning that is within the message. This message must be analyzed by each person, in the measure of their own spirituality.

[silence]

The first text talks about the Importance of Time that is vital. The first step is the choice of soul survival. This is the most important decision. Then there must be the use of time for the perfecting of the soul. The evolution of the surviving soul goes from the seventh circle of intellectuality and spirituality to the first circle.
                      The second text talks about the fate of surviving souls. How much joy there is in the heavens when the evolutionary human being breaks the animal legacy with positive moral decisions and reaches the third circle when guardian angels are assigned twenty-four hours a day to this person to help him to evolve spiritually. When the human being reaches the third circle, after physical death, there is usually continuity, soon after, on the walk in the skies, on the mansion worlds.
                     The third text I commented together with the second text now a little. But really, the main goal for the significant advancement of the spirituality of humanity as a whole is that men and women seek to move forward and break the animal legacy by reaching the third circle.

[silence]
                     Continuous improvement, then, to the first circle. At every advance, with positive moral decisions, there is more and more a better communication with the "Thought Adjuster" that is the fragment of God that is in the minds of people who believe and submit to the will of God. And, further on, there is fusion with the Thought Adjuster. This is destiny with spiritual advancement. That is why it is important to take time, reflecting daily: - What can I improve spiritually? This inquiry, carried out on a daily basis, makes us reflect on the search for self-knowledge on the important personal and self-important issues that need to be advanced.

[silence]

My dear, you have a great Thursday. Do not worry. We know that you have no personal computer at home and you are doing the service as a T / R transmitter and receiver with "paper" and "pen" and that only a few days later, it will publish in the Serara Forum. May you have, I say again, a great Thursday in Brasilia, in your country that you love so much, Brazil. Domtia.

(JDL):
                    - Pre-Msha: - Thank you for being by my side helping me in choosing the texts to study in the Urantia Book.
                    - Divine Minister Nebadonia: - Thank you for today's message that talks about "The use of time for the perfection of the soul". Thanks for the message of encouragement and encouragement.

END
=======
SOMENTE OLHOS
Professora: Ministra Divina Nebadônia
Assunto: O aproveitamento do tempo para aperfeiçoamento da alma

(JDL): 
                   Meu Pai, Meu Deus, Pai Universal de Todos, hoje, quinta-feira, de manhã, aqui em Brasília eu continuo rezando para que o "Espírito da Verdade" de Michael de Nebadon e o "Espírito Santo" da Ministra Divina Nebadônia estejam presentes em meu coração e em minha mente. Existe uma mensagem para receber como transmissor e receptor - T/R e para publicar no Fórum Serara?

(Pre'Msha):
                      Sim, meu Filho. Então me diga os três trechos do Livro de Urântia que estudou.

(JDL):
                 O primeiro texto está no Documento 28 do Livro de Urantia que fala sobre "Os Espíritos Ministradores dos Superuniversos". Mais precisamente na Seção 6 que fala sobre os "Seconafins Terciários". O trecho que me chamou à atenção está no item 3 que fala sobre "A Importância do Tempo":

-...[...]... O tempo é um fator vital em tudo, deste lado de Havona e do Paraíso.

O segundo texto está no Documento 112 do Livro de Urantia que fala sobre "A Sobrevivência da Personalidade". Mais precisamente na Seção 5 que fala sobre "A Sobrevivência do Eu humano". O trecho que me chamou à atenção, pois fala sobre o destino, após a morte física, das almas evolucionárias sobreviventes:

-...[...]... Quando morrem, os mortais mais avançados, espiritual e cosmicamente, seguem diretamente para o mundo das mansões; em geral, essa disposição funciona para aqueles que já tenham, designados para si, um guardião seráfico pessoal. Os outros mortais podem ser detidos por um tempo tal até que se complete o julgamento dos seus assuntos, após o que eles podem continuar no seu caminho para os mundos das mansões, ou podem ser designados para as fileiras dos sobreviventes adormecidos, que serão repersonalizados em massa, ao final da dispensação planetária corrente.

O terceiro trecho está no Documento 113 do Livro de Urântia que fala sobre "Os Guardiões Seráficos do Destino". Mais precisamente na Seção 1 que fala sobre "Os Anjos Guardiões". O trecho me chamou à atenção sobre o rompimento da inércia do legado animal e a destinação dos anjos guardiões pessoais:

---...[...]... Quando uma mente mortal rompe a inércia do legado animal e atinge o terceiro círculo de intelectualidade humana e de espiritualidade adquirida, um anjo pessoal (na verdade, dois deles) irá, daí por diante, estar única e exclusivamente devotado a esse mortal ascendente. 

(Pre'Msha):
                     Sim, meu querido filho. Sobre os trechos que escolheu irá falar contigo a Ministra Divina Nebadônia.

(Nebadônia):
                    Ótimo, meu querido. Inicialmente eu quero relembrar a você, que você está aprendendo o serviço como transmissor e receptor - T/R. Assim, se a mensagem recebida parecer incompleta, ou até "vaga", lembre-se que o início de cada tipo de serviço é marcado pelo aperfeiçoamento constante. Ademais, as mensagens "vagas" e "incompletas" servem para as pessoas refletirem com mais profundidade, buscando o sentido implícito, que está dentro da mensagem. Mensagem esta que deve ser analisada por cada pessoa, na medida de sua própria espiritualidade.

[silêncio]

O primeiro texto fala sobre a Importância do Tempo que é vital. O primeiro passo é a escolha da sobrevivência da alma. Esta é a decisão mais importante. Depois, deve existir o aproveitamento do tempo para aperfeiçoamento da alma. A evolução da alma sobrevivente vai do sétimo círculo da intelectualidade e espiritualidade para o primeiro círculo.
                             O segundo texto fala sobre o destino das almas sobreviventes. O quanto existe alegria nos céus quando o ser humano evolucionário rompe o legado animal com decisões morais positivas e atingem o terceiro círculo quando anjos guardiões são destinados 24 (vinte e quatro) horas por dia ao lado desta pessoa para ajudá-lo a evoluir espiritualmente. Quando o ser humano chega ao terceiro círculo, após a morte física, normalmente, existe a continuidade, logo em seguida, na caminhada nos céus, nos mundos das mansões.
                           O terceiro texto eu comentei conjuntamente com o segundo texto agora a pouco. Mas, realmente, o principal objetivo para o avanço significativo da espiritualidade da humanidade como um todo é que os homens e mulheres busquem avançar e romper o legado animal chegando ao terceiro círculo.

[silêncio]

O aperfeiçoamento contínuo, então, até o primeiro círculo. A cada avanço, com as decisões morais positivas, existe cada vez mias uma melhor comunicação com o "Ajustador do Pensamento" que é o fragmento de Deus que está nas mentes das pessoas que acreditam e se submetem à vontade de Deus. E, mais adiante, existe a fusão com o Ajustador do Pensamento. Este é o destino com o avanço espiritual. Por isto é importante aproveitar o tempo, refletindo, diariamente: - O que eu posso melhorar espiritualmente? Esta indagação realizada de forma cotidiana, faz refletir na busca do autoconhecimento nas questões importantes pessoais e próprias que precisam avançar.

[silêncio]

Meu querido, que você tenha uma ótima quinta-feira. Fique tranquilo. Nós sabemos que estás sem computador pessoal em casa e estás fazendo o serviço como transmissor e receptor T/R com "papel" e "caneta" e que somente, bem depois, alguns dias depois, irá publicar no Fórum Serara. Que você tenha, repito novamente, uma ótima quinta-feira em Brasília, em seu pais que você tanto ama, o Brasil. Domtia.

(JDL):
                          - Pre-Msha: - Obrigado por estar ao meu lado me ajudando na escolha dos textos para estudar no Livro de Urantia.
                           - Ministra Divina Nebadônia: - Muito obrigado pela mensagem de hoje que fala sobre "O aproveitamento do tempo para aperfeiçoamento da alma". Obrigado pela mensagem de ânimo e encorajamento.

FIM

TML Archives- http://tmlarchives.org/index.html

Serara.org Discussion Forum- http://forum.serara.org/index.php

TML- http://tml.website/
Pages: [1]   Go Up