TML - The Teaching Mission Website

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Altruism, greatness, kindness and experience in adversity  (Read 96 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Newbie
  • *
    • View Profile

EYES ONLY
Nebadonia - Altruism, greatness, kindness and experience in adversity - Feb.  05, 2017 - JDL, Brasília
Teacher: Divine Minister Nebadonia
Subject: Altruism, greatness, kindness and experience in adversity
Category: Mother Spirit
Date/Time:  February  05, 2017 - Sunday – 01:40 (PM) - New York (USA) = 04:40 (PM) - Brasília (Brazil) = 06:40 (PM) - UTC (Z)
T/R: Julio da Luz (JDL)

===
(Original message in Portuguese)
(Alternative Translation by Google Translate to the English language - with the essence of the message).
(Mensagem original no idioma português)
(Tradução alternativa do Google Tradutor para o idioma inglês - com a essência da mensagem).
===
Teacher: Divine Minister Nebadonia
Subject: Altruism, greatness, kindness and experience in adversity

(JDL):
                  My Father, My God, Universal Father of all. Here in Brasilia, this Sunday afternoon, summer in the southern hemisphere, it is raining. With the music of the rain, I pray that the "Spirit of Truth" of Michael of Nebadon and the "Holy Spirit" of the Divine Minister Nebadonia will be present in my heart and in my mind for service as transmitter and receiver - T / R . Is there a message for me to post to the Serara Forum?

(Pre'Msha):
                  Yes my son. Your personal computer is being repaired, for several days you are without access to the Serara Forum. But even so, it is very good that you continue with the service as transmitter and receiver - T / R only with "paper" and "pen".
                    So, my son, tell me the texts of the Urantia Book that you have studied.

(JDL):
                 The first text of the Urantia Book is in document 3 which speaks on "The Attributes of the Father". More precisely, in Section 5 it speaks about "The Supreme Law of the Father." The text I studied is about "Inevitabilities", more precisely, item 2:

- ... [...] ... 2. Is altruism — service of one’s fellows — desirable? Then must life experience provide for encountering situations of social inequality.

The second text is in document 28 of the Urantia Book that talks about "The ministering Spirits of the Superuniverses" More specifically in Section 6 that talks about "The Tertiary Seconafins". The text that caught my attention is in items 6 and 7 which talks about "The Secret of Greatness and the Soul of Goodness":

- ... [...] ... Greatness is synonymous with divinity. God is supremely great and good. Greatness and goodness simply cannot be divorced. They are forever made one in God. This truth is literally and strikingly illustrated by the reflective interdependence of the Secret of Greatness and the Soul of Goodness, for neither can function without the other. In reflecting other qualities of divinity, the superuniverse seconaphim can and do act alone, but the reflective estimates of greatness and of goodness appear to be inseparable.

The third text is in document 48 that talks about "The Moroncial Life". More precisely in Section 7 that talks about "The Moroncial Mota". The section that caught my attention is in item 16:

- ... [...] ... 16. You cannot perceive spiritual truth until you feelingly experience it, and many truths are not really felt except in adversity.

(Pre'Msha):
                          Yes my son. These three passages that you chose together with me will be spoken, will be commented by the Divine Minister Nebadônia.

(Nebadonia):
                         Julio, it is good that you continue with your studies, because you combine the theoretical concepts with the experience of life in the daily challenges.

[silence]

Altruism is desirable and in situations where inequalities occur the service becomes more evident and important, the service to the like. For in inequalities is an opportunity to advance spirituality with service, and in greatness and goodness there is significant spiritual advancement. In adversities that occur, for example, in the face of inequalities, wisdom is revealed by experience. The three passages are interconnected.
                       So, my Son, whenever you feel you are treated unequally, for whatever reason, remember that it is the opportunity to advance the secret of the greatness and the soul of goodness in your heart and mind.
                        Yes, the Secrets of Greatness and the Soul of Goodness are tertiary seconaphim who minister in the superuniverses, but the meaning of these values must be remembered for their own spiritual evolution. My son, may you have a great Sunday. Domtia.

(JDL):
                 - Pre'Msha: - Thank you very much for guiding my life and my studies of the Urantia Book. Thank you for today's lesson in which you intermediated with the Divine Minister Nebadonia to comment on the three passages we studied together.
                - Divine Minister Nebadonia: - Thank you for the "Holy Spirit". Thank you for the Mind Helpers. Thank you for today's comments that talk about "Altruism, Greatness, Kindness and Experience in Adversity." I love you, Minister Divine Nebadonia and Michael of Nebadon, and I am always here with my heart and mind with the doors open to serve.

END

=======
SOMENTE OLHOS
Professora: Ministra Divina Nebadônia 
Assunto:  Altruísmo, grandeza, bondade e a experiência na adversidade

(JDL): 
                 Meu Pai, Meu Deus, Pai Universal de Todos. Aqui em Brasília, nesta tarde de domingo, verão no hemisfério sul, está chovendo. Com a música da chuva, eu rezo para que o "Espírito da Verdade" de Michael de Nebadon e o "Espírito Santo" da Ministra Divina Nebadônia estejam presentes em meu coração e na minha mente para o serviço como transmissor e receptor - T/R. Existe uma mensagem para eu publicar no Fórum Serara?

(Pre'Msha):
                    Sim, meu filho. Seu computador pessoal está sendo consertado, por vários dias estás sem acessar o Fórum Serara. Mas, mesmo assim, é muito bom que continue com o serviço como transmissor e receptor - T/R apenas com "papel" e "caneta".
                    Então, meu filho, me diga os textos do Livro de Urantia que tem estudado.

(JDL):
                   O primeiro texto do Livro de Urantia está no documento 3 que fala sobre "Os Atributos do Pai". Mais, precisamente na Seção 5 que fala sobre "A Lei Suprema do Pai". O texto que estudei é sobre as "Inevitabilidades", mais precisamente o item 2:

- ...[...]... 2. O altruísmo — o serviço aos semelhantes — é desejável? Então, a experiência de vida deverá propiciar-lhe o deparar-se com situações de desigualdade social.

O segundo texto está no documento 28 do Livro de Urantia que fala sobre "Os Espíritos Ministradores dos Superuniversos" Mais precisamente na Seção 6 que fala sobre "Os Seconafins Terciários". O texto que me chamou à atenção está nos itens 6 e 7 que fala sobre "O Segredo da Grandeza e a Alma da Bondade":

- ...[...]... Grandeza é sinônimo de divindade. Deus é supremamente grande e bom. A grandeza e a bondade simplesmente não podem estar divorciadas uma da outra. Elas foram, para sempre, tornadas unas em Deus. Essa verdade é ilustrada, literal e definitivamente, pela interdependência refletiva, entre o Segredo da Grandeza e a Alma da Bondade, pois um não pode funcionar sem o outro. Ao refletir as outras qualidades da divindade, os seconafins do superuniverso podem atuar isoladamente, e fazem-no; mas os avaliadores refletivos, da grandeza e da bondade, parecem ser inseparáveis. 

O terceiro texto está no documento 48 que fala sobre "A Vida Moroncial". Mais precisamente na Seção 7 que fala sobre "A Mota Moroncial". O trecho que me chamou à atenção está no item 16:

- ...[...]...  16. Vós não podeis perceber a verdade espiritual até que a vossa experiência a tenha provado, contudo muitas verdades não são realmente sentidas senão na adversidade.

(Pre'Msha):
                     Sim, meu Filho. Estes três trechos que escolheu conjuntamente comigo serão falados, serão comentados pela Ministra Divina Nebadônia.

(Nebadônia):
                     Julio, é bom que continue com seus estudos, pois você alia os conceitos teóricos com a experiência de vida nos desafios do cotidiano.

[silêncio]

O altruísmo é desejável e nas situações em que ocorrer desigualdades o serviço se torna mais evidente e importante, o serviço aos semelhantes. Pois, nas desigualdades está uma oportunidade para avançar a espiritualidade com o serviço, e na grandeza e na bondade existe o avanço espiritual de forma significativa. Nas adversidades que acontecem, por exemplo, diante das desigualdades, a sabedoria é revelada pela experiência. Os três trechos estão interligados.
                    Assim, meu Filho, sempre que sentir que é tratado de forma desigual, seja por qualquer motivo, lembre-se que é a oportunidade de avançar com o segredo da grandeza e a alma da bondade em seu coração e mente.
                    Sim, Os Segredos da Grandeza e a Alma da Bondade são seconafins terciários que ministram nos superuniversos, mas o significado destes valores devem ser lembrados para sua própria evolução espiritual. Meu filho, que você tenha um ótimo domingo. Domtia.

(JDL):
                       - Pre'Msha: - Muito obrigado por me orientar a minha vida e os meus estudos do Livro de Urantia. Obrigado pela lição de hoje em que intermediou com a Ministra Divina Nebadônia para fazer comentários sobre os três trechos que estudamos conjuntamente.
                       - Ministra Divina Nebadônia: - Muito obrigado pelo "Espírito Santo". Obrigado pelos Ajudantes da Mente. Obrigado pelos comentários de hoje que falam sobre o  "Altruísmo, grandeza, bondade e a experiência na adversidade". Eu amo muito a vós, Ministra Divina Nebadônia e a Michael de Nebadon e estou aqui sempre com o coração e a mente com as portas abertas para servir.

FIM

TML Archives- http://tmlarchives.org/index.html

Serara.org Discussion Forum- http://forum.serara.org/index.php

TML- http://tml.website/
Pages: [1]   Go Up