TML - The Teaching Mission Website

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Decision to do the will of the Father, serving, self-forgetfulness and humility  (Read 186 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Newbie
  • *
    • View Profile

EYES ONLY
Jesus  - Decision to do the will of the Father, serving with self-forgetfulness and humility - Jan.  26, 2017 - JDL, Brasília
Teacher: Jesus
Subject: Decision to do the will of the Father, serving with self-forgetfulness and humility
Category: Brotherhood of man and citizenship in the universe
Date/Time:  January  26, 2016 - Thursday – 07:11 (AM) - New York (USA) = 10:11 (AM) - Brasília (Brazil) = 00:11 (PM) - UTC (Z)
T/R: Julio da Luz (JDL)
===
(Original message in Portuguese)
(Alternative Translation by Google Translate to the English language - with the essence of the message).
(Mensagem original no idioma português)
(Tradução alternativa do Google Tradutor para o idioma inglês - com a essência da mensagem).
===
Teacher: Jesus
Subject: Decision to do the will of the Father, serving with self-forgetfulness and humility

(JDL):
My Father, My God, Universal Father of all. On this Thursday, I pray that the Spirit of Truth of Michael of Nebadon and the Holy Spirit of the Divine Minister Nebadonia will be present in my heart and mind, in this my beginning, after the holidays, in the service as transmitter and receiver - T / R. Is there any message for me to receive and post at the Serara Forum?

(Pre'Msha):
Yes, my Son, I am your Thought Adjuster. You are resuming service as transmitter and receiver - T / R after the vacation you had with your brother on the beach. I am helping you choose the subjects in the Urantia Book to deepen your studies. So, initially, tell me the three passages you chose in the Urantia Book.

(JDL):
The first text is in document 136 that talks about "The Baptism and the Forty Days". More precisely in Section 10 that talks about "the sixth decision". Here is the text:

- On the last day of his memorable isolation, before leaving the mountain below to join John and his disciples, the Son of Man made his final decision. And such a decision he communicated to the Custom Adjuster with these words: "And for all other matters, as well as for those already recorded, I promise to you that I will be submissive to the will of my Father."

The second text is in document 120 of the Urantia Book which speaks of "Michael's bestowal on Urantia." More precisely in Section 4 that talks about "Incarnation - Of two, make one". Here is the text:

... [...] ... a life of self-giving and self-forgetfulness in which the Son of God would enter as the Son of Man - always submitting to the "will of the Paradise Father."

The third text is in document 179 that talks about "The last supper". More precisely in Section 3 that speaks about "Washing the feet of the Apostles". Here is the text:

"On this night when I entered this room, not content to refuse to proudly wash one another's feet, you also fell into the dispute of who should have the places of honor at my table. Such honors are sought by the Pharisees and the children of this world, and should not be so among the ambassadors of the heavenly kingdom. Do you not know that there can be no preferential seats at my table? Do you not understand that I love each one of you as I love all others? Do you not know that the place nearer to me, as men regard these honors, may mean nothing in regard to your position in the kingdom of heaven? You know that kings of the Gentiles have sovereignty over their subjects, while those who exercise this authority are sometimes called benefactors. But it will not be so in the kingdom of heaven. He who wants to be great among you, let him become like the youngest; While he who wants to be the leader, who becomes a servant. Who is the greatest, the one who sits down to eat, or the one who serves? Is not the one who sits down to eat eaten more often? But you will observe that I am among you as one who serves. If you wish to become my fellow servants doing the will of the Father, in the Kingdom that is to come, you will sit with me in power, doing also the will of the Father in the future glory. "
These three passages are summarized in the sentence: Decision to do the will of the Father, serving with self-forgetfulness and humility

(Pre'Msha):
Great, my son. This matter will be discussed with you with Jesus.

(Jesus):
My dear, after a vacation where you got a lot of rest on the beach you are resuming studying the Urantia Book as well as the service as transmitter and receiver - T / R.
You is also returning to work, or rather, has started work since Tuesday.
But even with the service you do at your job, take time to continue your studies in the Urantia Book, as well as with the practices of the service as transmitter and receiver.

[silence]

Yes, my son, the decision to submit to the Father's will in the service of self-forgetfulness and humility is an important lesson.
Much more important than the lessons we have learned is example through concrete action.
Humility is important because the ego only causes the energy of the body to dissipate when it should do the most important that is the service to the like with self-forgetfulness, with humility.

[silence]

I know you are struggling for a fresh start with the transmitter and receiver service, but continue with your efforts.

[silence]

Reassure my beloved, just let the message flow, for the Spirit of Truth and the Holy Spirit is within your being helping in typing, eat the phrases that need to be transmitted for your reflection.
Each person has a facility in service, some will have more facility of service as transmitter and receiver through spoken, spoken transmission. Others, as is your case, your fingers are being directed to flow the message. So continue with faith, for you are striving to learn and this effort is being noticed and serves as an example that in persistence is that you can advance spirituality and service to God.
Well, my son, the message of today only means for you to continue with your efforts, with humility, self-forgetfulness, serving your neighbor, for it is in the service of your neighbor one of the foundations of brotherhood among men. Service with love, just serve, and feel joy in serving others. May you have a great Thursday. Domtia.

(JDL):
Pre'Msha: Thank you for helping me in my studies in the Urantia Book, by addressing the texts that I should reflect more carefully about the studies I am doing.
Jesus: My beloved Jesus, thank you for this message today about service in the fellowship of men with love and joy.
END
=======
SOMENTE OLHOS
Professor: Jesus
Assunto: Decisão de fazer a vontade do Pai, servindo com auto-esquecimento e humildade  

(JDL):
Meu Pai, Meu Deus, Pai Universal de Todos. Nesta quinta-feira, eu rezo para que o Espírito da Verdade de Michael de Nebadon e o Espírito Santo da Ministra Divina Nebadônia estejam presentes em meu coração e mente, neste meu recomeço, após as férias, no serviço como transmissor e receptor – T/R. Existe alguma mensagem para eu receber e publicar no Fórum Serara?

(Pre’Msha):
Sim, meu Filho, Sou seu Ajustador do Pensamento. Você está recomeçando o serviço como transmissor e receptor – T/R após as férias que teve com seu irmão na praia. Eu estou ajudando você a escolher os assuntos no Livro de Urantia para aprofundar seus estudos. Então, inicialmente, me diga os três trechos que escolheu no Livro de Urantia.

(JDL):
O primeiro texto está no documento 136 que fala sobre “O Batismo e os Quarenta Dias”. Mais precisamente na Seção 10 que fala sobre “a sexta decisão”. Eis o texto:

- No último dia desse seu isolamento memorável, antes de partir montanha abaixo para juntar-se a João e aos seus discípulos, o Filho do Homem tomou a sua decisão final. E tal decisão ele comunicou ao Ajustador Personalizado com estas palavras: “E para todas as outras questões, assim como para aquelas já registradas, prometo a ti que estarei submisso à vontade do meu Pai”.

O segundo texto está no documento 120 do Livro de Urântia que fala sobre “A auto-outorga de Michael em Urantia”. Mais precisamente na Seção 4 que fala sobre “A encarnação – De dois, fazer um”. Eis o texto:

...[...]... uma vida de doação e serviço e auto-esquecimento na qual o Filho de Deus entraria como Filho do Homem – submetendo-se sempre à “vontade do Pai do Paraíso”.

O terceiro texto está no documento 179 que fala sobre “A última ceia”. Mais precisamente na Seção 3 que fala sobre “Lavando os pés dos Apóstolos”. Eis o texto:

“Nesta noite, quando eu entrei nesta sala, não vos contentando em recusar por orgulho a lavar-vos os pés uns dos outros, também caístes na disputa de quem deveria ter os lugares de honra à minha mesa. Tais honras são buscadas pelos fariseus e pelos filhos deste mundo, e não devia ser assim, todavia, entre os embaixadores do Reino celeste. Não sabeis que não pode haver lugares preferenciais à minha mesa? Acaso não compreendeis que eu amo a cada um de vós como amo todos os outros? Não sabeis que o lugar mais perto de mim, como os homens encaram essas honras, pode não significar nada no que diz respeito à vossa posição no Reino dos céus? Sabeis que s reis dos gentios têm a soberania sobre os seus súditos, enquanto aqueles que exercem essa autoridade, algumas vezes, são chamados de benfeitores. Mas não será assim no Reino do céu. Aquele que quer ser grande entre vós, que se torne como que o mais jovem; enquanto aquele que quer ser o dirigente, que se transforme em alguém que serve. Quem é o maior, aquele que senta para comer, ou aquele que serve? Não é comumente considerado maior aquele que se senta para comer? Mas vós ireis observar que eu fico entre vós como aquele que serve. Se quiserdes tornar-vos os meus companheiros de serviço fazendo a vontade do Pai, no Reino que esá por vir, sentar-vos-eis comigo no poder, fazendo também a vontade do Pai na glória futura”.

Estes três trechos estão sintetizados na frase: Decisão de fazer a vontade do Pai, servindo com auto-esquecimento e humildade

(Pre’Msha):

Ótimo, meu filho. Este assunto será conversado contigo com Jesus.

(Jesus):
            Meu querido, depois de umas férias em que conseguiu descansar bastante na praia está retomando os estudos do Livro de Urantia bem como o serviço como transmissor e receptor – T/R.
Também está retornando ao trabalho, ou melhor, já começou a trabalhar desde terça-feira.
Mas mesmo com o serviço que faz em seu trabalho, busque reservar tempo para continuar com seus estudos no Livro de urantia, bem como com as práticas do serviço como transmissor e receptor.

[silêncio]

Sim, meu filho, a decisão de submeter à vontade do Pai, no serviço com auto-esquecimento e humildade é uma lição importante.
Muito mais importante do que as lições que aprendemos é o exemplo através de ações concretas.
A humildade é importante, pois o ego apenas faz com que a energia do corpo se dissipe quando deveria fazer o mais importante que é o serviço aos semelhantes com auto-esquecimento, com humildade.

[silêncio]

Eu sei que está se esforçando para o recomeço com o serviço de transmissor e receptor, mas continue com seus esforços.

[silêncio]

Tranquilize meu querido, apenas deixe fluir a mensagem, pois o Espírito da Verdade e o Espírito Santo está dentro de seu ser ajudando na digitação, coma as frases que necessitam ser transmitidas para sua reflexão.
Cada pessoa tem uma facilidade no serviço, algumas terão mais facilidade do serviço como transmissor e receptor através da transmissão oral, falada. Outros, como é o seu caso, seus dedos estão sendo direcionados para fluir a mensagem. Então continue com fé, pois está se esforçando para aprender e este esforço está sendo notado e serve como exemplo que na persistência é que se consegue se avançar a espiritualidade e o serviço a Deus.
Bem meu filho, a mensagem de hoje apenas quer dizer para você continuar com seus esforços, com humildade, auto-esquecimento, servindo ao próximo, pois é no serviço ao próximo uns dos fundamentos da irmandade entre os homens. Serviço com amor, apenas servir, e sentir alegria em servir ao próximo. Que você tenha uma ótima quinta-feira. Domtia.

(JDL):

Pre’Msha: Muito obrigado por me ajudar nos meus estudos no Livro de Urantia, me direcionando aos textos que eu deva refletir com mais cuidado, em relação aos estudos que estou fazendo.
Jesus: Meu amado Jesus, muito obrigado por esta mensagem de hoje sobre o serviço na irmandade dos homens, com amor e alegria.

FIM

TML Archives- http://tmlarchives.org/index.html

Serara.org Discussion Forum- http://forum.serara.org/index.php

TML- http://tml.website/
« Last Edit: January 27, 2017, 07:43 by JuliodaLuz »
Pages: [1]   Go Up