TML - The Teaching Mission Website

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: True worship is a gift to God  (Read 183 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Newbie
  • *
    • View Profile
True worship is a gift to God
« on: December 29, 2016, 15:23 »

EYES ONLY
Mantutia Melchizedek - "True worship is a gift to God" - Dec.  29, 2016 - JDL, Brasília
Teacher: Mantutia Melchizedek
Subject: "True worship is a gift to God"
Category: Melchizedek Teachings & Correcting Time Correspondence in The New Teaching Mission

Date/Time: December  29, 2016 - Thursday – 01:21 (PM) - New York (USA) = 04:21 (PM) - Brasília (Brazil) = 06:21 (PM) - UTC (Z)
T/R: Julio da Luz (JDL)

===
(Original message in Portuguese)
(Alternative Translation by Google Translate to the English language - with the essence of the message).
(Mensagem original no idioma português)
(Tradução alternativa do Google Tradutor para o idioma inglês - com a essência da mensagem).
===
Teacher: Mantutia Melchizedek
Subject: "True worship is a gift to God"

(JDL):
                 My Father, My God, Universal Father of all. This Thursday, here in Brasilia, I pray that the "Spirit of Truth" of Michael of Nebadon / Jesus and the "Holy Spirit" and the "Spirits Helping the Mind" of the Divine Minister Nebadonia will be inside my heart and in my mind to the service as transmitter and receiver - T / R. Is there a message for me to receive and post at the Serara Forum?

(Pre'Msha):
               Yes, my dear son, I am your Thought Adjuster. Last night you chose three excerpts from the Urantia Book. Describe to me the three passages.

(JDL):
               The first passage is in document 5 of the Book of Urantia that talks about "The relation of God with the individual". More precisely in Section 3 - "True Worship." The excerpt is as follows:
            ... [...] ... Worship is for its own sake; prayer embodies a self- or creature-interest element; that is the great difference between worship and prayer. There is absolutely no self-request or other element of personal interest in true worship; we simply worship God for what we comprehend him to be. Worship asks nothing and expects nothing for the worshiper. We do not worship the Father because of anything we may derive from such veneration; we render such devotion and engage in such worship as a natural and spontaneous reaction to the recognition of the Father’s matchless personality and because of his lovable nature and adorable attributes.
.
         The second passage is in document 102 of the Book of Urantia which speaks on "The foundations of the religious faith". More precisely in Section 4 - "The fact of experience." The excerpt is as follows:
               ... [...] ... Prayer is indeed a part of religious experience, but it has been wrongly emphasized by modern religions, much to the neglect of the more essential communion of worship. The reflective powers of the mind are deepened and broadened by worship. Prayer may enrich the life, but worship illuminates destiny.
          The third passage is in document 1 of the Urantia Book that talks about "The Universal Father". More precisely in Section 1 - "The Name of the Father." The excerpt is as follows:
               ... [...] ... In God, man lives, moves, and has his being; there is nothing which man can give to God except this choosing to abide by the Father’s will, and such decisions, effected by the intelligent will creatures of the universes, constitute the reality of that true worship which is so satisfying to the love-dominated nature of the Creator Father..
            In this way, the first passage talks about a difference between prayer and worship. The second passage says that worship broadens and deepens the powers of the human mind. The third passage talks about the true adoration that is to do totally, integrally, and without reserve the will God, Universal Father of All. These summary studies that I did last night, talk about "A gift to God: - True worship."

(Pre'Msha):
                Very well, my son. Who will teach on this subject is Mantutia Melchizedek.

(Mantutia Melchizedek):
               My friend, let's talk about true worship, the theme you studied last night.
              The first passage you studied in the Urantia Book talks about the difference between prayer and worship. Prayer, orison, goes toward the Creator Son, who in our local universe is Michael of Nebadon who was physically incarnated as Joshua Ben Joseph (Jesus). Worship goes toward God, the Universal Father of All in Paradise. While in prayer there is a request, in worship there is no request, there is simply the worship of God, Universal Father of All.
            The second passage you studied complements, saying that for spiritual advancement worship is much more important than prayer. In worship there is the deepening and broadening of the powers of the mind. At this point, it is very important for the people who are doing the service as transmitter and receiver - T / R to set aside a moment, preferably, all day, for worship of God and thus doing will expand the mental capacity for service as transmitter and Receiver - T / R. The Melchizedeks are a class of celestial beings that are very dynamic. This message, in the same way, is a "hint" for those who want to spiritually evolve, in order to practice worship daily, at least a few moments in the day. Even with the daily turmoil with many tasks to be done. Worship can be done when you wake up, or better still, in bed before getting up, or at night, before bed, or any time of day when you can stay in contemplation, preferably in a room, in Silence for the worship of God, Universal Father of All.
            The third passage demonstrates the meaning of true worship which is to do to the will of God, the Universal Father of all. When you begin to practice true worship, you will feel, the rest of worship. Worship of God is the true gift that evolutionary mortals can give to God, the Universal Father of All, in doing to the Father's will. This message of today only complements their studies a little more, Julio. Continue your efforts in learning and deepening the Urantia Book. May you have a great afternoon this Thursday. Domtia.

(JDL):
     Mantutia Melchizedek: - Thank you very much for the message on "A gift to God: - true worship". Thank you for the "hint" to all of us who seek to evolve spiritually, to seek a time, every day, for worship of God, Universal Father of All.
         Pre'Msha: Thank you for helping me to find in the Urantia Book the excerpts that I seek inside response to the questioning of my soul in search of spiritual evolution.

END

=======

SOMENTE OLHOS
Professor: Mantutia Melquisedeque
Assunto: “Um presente para Deus: - A verdadeira adoração”.

(JDL):
              Meu Pai, Meu Deus, Pai Universal de todos. Nesta quinta-feira, aqui em Brasília, eu rezo para que o “Espírito da Verdade” de Michael de Nebadon/Jesus e o “Espírito Santo” e os “Espíritos Ajudantes da Mente” da Ministra Divina Nebadônia estejam dentro de meu coração e na minha mente para o serviço como transmissor e receptor – T/R. Existe uma mensagem para eu receber e publicar no Fórum Serara?

(Pre’Msha):
            Sim, meu querido filho, sou seu Ajustador do Pensamento. Ontem de noite você escolheu três trechos do Livro de Urantia. Me descreva os três trechos.

(JDL):
          O primeiro trecho está no documento 5 do Livro de Urantia que fala sobre “A relação de Deus com o indivíduo”. Mais precisamente na Seção 3 – “A verdadeira adoração”. O trecho é o seguinte:
         ...[...]... A adoração existe para a sua própria causa; a prece incorpora um elemento de interesse próprio ou da criatura; e essa é a grande diferença entre a adoração e a prece. Não existe absolutamente nenhuma demanda, ou outro elemento de interesse pessoal, na verdadeira adoração; nós simplesmente adoramos a Deus, pelo que compreendemos que Ele seja. A adoração nada pede e nada espera, para o adorador. Nós não adoramos o Pai por causa de alguma coisa que possamos extrair de tal veneração; prestamos tal devoção e nos dedicamos à adoração como uma reação natural e espontânea ao reconhecimento da personalidade incomparável do Pai; e por causa da Sua natureza plena de amor e dos Seus atributos adoráveis.
          O segundo trecho está no documento 102 do Livro de Urantia que fala sobre “Os fundamentos da fé religiosa”. Mais precisamente na Seção 4 – “O fato da experiência”. O trecho é o seguinte:
              ...[...]... A oração, de fato, é uma parte da experiência religiosa, mas tem sido erradamente enfatizada pelas religiões modernas, em detrimento da comunhão da adoração, que é mais essencial. Os poderes refletivos da mente são aprofundados e ampliados pela adoração. A prece pode enriquecer a vida, mas a adoração ilumina o destino.
              O terceiro trecho está no documento 1 do Livro de Urantia que fala sobre “O Pai Universal”. Mais precisamente na Seção 1 – “O nome do Pai”. O trecho é o seguinte:
                ...[...]... Em Deus, o homem vive, move-se e tem o seu ser; não há nada que o homem possa dar a Deus, a não ser a escolha de ater-se à vontade do Pai; e uma decisão como essa, efetivada pelas criaturas volitivas inteligentes dos universos, na realidade, constitui a verdadeira adoração, que satisfaz muito plenamente ao Pai Criador, em cuja natureza o amor é preponderante.
              Desta forma, o primeiro trecho fala sobre uma diferença entre oração e adoração. O segundo trecho fala que a adoração amplia e aprofunda os poderes da mente humana. O terceiro trecho fala sobre a verdadeira adoração que é fazer totalmente, integralmente, e sem reserva a vontade Deus , Pai Universal de Todos. Estes estudos em síntese que eu fiz na noite de ontem, falam sobre “Um presente para Deus: - A verdadeira adoração”.

(Pre’Msha):
                    Muito bem, meu filho. Quem irá dar a aula sobre este tema é Mantutia Melquisedeque.

(Mantutia Melquisedeque):
                     Meu amigo, vamos falar sobre a verdadeira adoração, o tema que estudou ontem de noite.
                    O primeiro trecho que você estudou no Livro de Urântia fala sobre a diferença entre a oração e a adoração. A oração, a prece, vai em direção ao Filho Criador, que, em nosso universo local é Michael de Nebadon que esteve encarnado fisicamente como Joshua Ben Joseph (Jesus). A adoração vai em direção a Deus, Pai Universal de Todos no Paraíso. Enquanto na prece existe um pedido, na adoração não há qualquer pedido, simplesmente existe a adoração de Deus, Pai Universal de Todos.
                   O segundo trecho que você estudou complementa, dizendo que para o avanço espiritual é muito mais importante a adoração do que a oração. Na adoração existe o aprofundamento e ampliação dos poderes da mente. Neste ponto, é muito importante para as pessoas que estão fazendo o serviço como transmissor e receptor – T/R reservarem um momento, preferencialmente, todo o dia, para adoração a Deus e assim fazendo irão ampliar a capacidade mental para o serviço como transmissor e receptor – T/R. Os Melquisedeques são uma classe de seres celestiais que são muito dinâmicos. Esta mensagem, da mesma forma, é uma “dica”, para aqueles que querem evoluir espiritualmente, no sentido de praticarem a adoração diariamente, pelo menos alguns momentos no dia. Mesmo com a agitação do cotidiano com muitas tarefas por fazer. Pode ser feita a adoração quando se levanta, ao acordar, ou melhor, ainda na cama antes de se levantar, ou de noite, antes de dormir, ou qualquer hora do dia em que pode ficar em contemplação, preferencialmente, em um quarto, em silêncio para a adoração a Deus, Pai Universal de Todos.
                  O terceiro trecho demonstra o significado da verdadeira adoração que é fazer à vontade de Deus, Pai Universal de todos. Quando começarem a praticar a verdadeira adoração, irão sentir, o repouso da adoração. A adoração a Deus é o verdadeiro presente que os mortais evolucionários podem dar a Deus, Pai Universal de Todos, ao fazer à vontade do Pai. Esta mensagem de hoje apenas complementa um pouco mais os seus estudos, Julio. Continue com seus esforços no aprendizado e aprofundamento do Livro de Urantia. Que você tenha uma ótima tarde, nesta quinta-feira. Domtia.

(JDL):
                  Mantutia Melquisedeque: - Muito obrigado pela mensagem sobre “Um presente para Deus: - a verdadeira adoração”. Obrigado pela “dica” a todos nós que buscamos evoluir espiritualmente, para buscar um tempo, todos os dias, para adoração a Deus, Pai Universal de Todos.
                    Pre’Msha: Muito obrigado por me ajudar a achar no Livro de Urantia, os trechos que eu busco resposta interior para os questionamento da minha alma em busca de evolução espiritual.

FIM

TML Archives- http://tmlarchives.org/index.html

Serara.org Discussion Forum- http://forum.serara.org/index.php

TML- http://tml.website/
« Last Edit: December 29, 2016, 15:33 by JuliodaLuz »
Pages: [1]   Go Up