TML - The Teaching Mission Website

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: "Decisions of survival now, repentance and forgiveness"  (Read 197 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Newbie
  • *
    • View Profile
"Decisions of survival now, repentance and forgiveness"
« on: December 28, 2016, 14:08 »

EYES ONLY
Jesus - "Decisions of survival now, repentance and forgiveness" - Dec.  28, 2016 - JDL, Brasília
Teacher:  Jesus
Subject: "Decisions of survival now, repentance and forgiveness" 
Category: The Second Return of Jesus and All It Implies
Date/Time:  December  28, 2016 - Wednesday – 00:14 (PM) - New York (USA) = 03:14 (PM) - Brasília (Brazil) = 05:14 (PM) - UTC (Z)
T/R: Julio da Luz (JDL)
=== 
(Original message in Portuguese)
(Alternative Translation by Google Translate to the English language - with the essence of the message).
(Mensagem original no idioma português)
(Tradução alternativa do Google Tradutor para o idioma inglês - com a essência da mensagem).
=== 
Teacher: Jesus
Subject: "Decisions of survival now, repentance and forgiveness".

(JDL):
     My Father, My God, Universal Father of All. I am here in Brasilia on Wednesday, praying that the "Spirit of Truth" of Michael of Nebadon / Jesus and the "Holy Spirit" and the "Adjutant Mind-Spirits" of the Divine Minister Nebadonia are present in my heart and mind For service as transmitter and receiver - T / R. Is there a message for me to receive and post at the Serara Forum?

(Pre’Msha):
    Yes, my Son, I am your Thought Adjuster. So tell me, initially, the three passages you chose in the Urantia Book, in your studies, today?

(JDL):
     Yes, the first excerpt is in document 112 that talks about "The survival of the personality". More precisely, in Section 7 we talk about "Fusion with the Adjuster." The chosen section is as follows:
     ... [...] ... On the evolutionary worlds, selfhood is material; it is a thing in the universe and as such is subject to the laws of material existence. It is a fact in time and is responsive to the vicissitudes thereof. Survival decisions must here be formulated.. "
     The second passage is in document 169 that talks about "The last teaching in Pela". More precisely, in Section 1 it speaks on "The parable of the Lost Son". The chosen section is as follows:
     ... [...] ... And then he would launch forth into the telling of this parable of the lost son, the reception of the returning prodigal, to show how complete is the restoration of the lost son into his Father’s house and heart...[...]... Many, many times during his years of teaching, Jesus told and retold this story of the prodigal son."
      The third excerpt is in document 174 that talks about "Tuesday morning in the Temple". More precisely, in Section 1 it talks about "The divine pardon". The chosen section is as follows:
      ... [...] ... With the earthly child and the heavenly Father, the divine parent possesses infinity and divinity of sympathy and capacity for loving understanding. Divine forgiveness is inevitable; it is inherent and inalienable in God’s infinite understanding, in his perfect knowledge of all that concerns the mistaken judgment and erroneous choosing of the child. Divine justice is so eternally fair that it unfailingly embodies understanding mercy...[...]...When a wise man understands the inner impulses of his fellows, he will love them. And when you love your brother, you have already forgiven him. This capacity to understand man’s nature and forgive his apparent wrongdoing is Godlike."
          These are the three passages that I began to study this morning, and which, in short, talks about "Decisions of survival now, repentance and forgiveness."

(Pre'Msha): 
          Great choice of ingredients from this spiritual dish. Spiritual dish in the sense of a food for the spirit through messages with uplifting content for reflection. All this, is logical spoken in analogy with the culinary, that you both appreciate. But, my son, returning to the subject concerning the passages you have chosen, the teacher of this class will be Jesus.

(Jesus): 
            My Son, thank you for choosing these three themes, for the moment demands reflection on these three themes, especially after the announcement of the Magisterial Mission and my return in which people will have few days to decide on the The most important question for his soul, whether or not to repent of his acts, and thus decide for the survival of the soul.
           The spiritual question is the real issue at stake for evolutionary human beings, for this question signifies the possibility or otherwise of the continuity of the soul in its ascension into the heavens, towards Paradise and the embrace of God, Universal Father of All, embrace Of the Paradise Trinity, thus becoming a "finaliter", that is, a human being who opted for survival and after a long journey in the heavens reached Paradise.
           Yes, the first passage you've wrote on your computer just now reflects that the moment of the survival decision is now, at this point, at this stage that is human life on the evolutionary planet.
           Yes, the second passage that you selected and wrote on your computer now, reflects a great joy in the heavens when a lost son, a prodigal son resolves to repent and return to the house of the Father, the house of God, Universal Father of all.
            Yes, the third passage you read, selected, and wrote on your computer now reflects the forgiveness of God, the Universal Father of All, before the sincere repentance of evolutionary mortals when they choose to return to God's way.
            This message is extremely timely. As I said in yesterday's message, my Son, everything is ready. Only minor details are missing. And the moment can be at any moment for the announcement of the Magisterial Mission, my return and the other Missions of God. A new opportunity will be given to billions of Urantia human beings, with the announcement, to repent of wrong acts and mistakes, for personal survival and thus to have as fate eternity.
            Yes, my son, my friend. This message is a message that complements what I told you yesterday and is an urgent message for the reflection of you and everyone. May you have a great Wednesday. Domtia.

JDL:
           - Pre'Msha, thank you for helping me choose the excerpts from the Urantia Book for study and reflection.
           - Jesus, thank you for this message today that speaks in summary, about "Decisions of survival now, repentance and forgiveness". Like you, I also greatly appreciate the parable of the Prodigal Son, which for me is extremely strong and important because it reflects the love of the Father to the lost son who repents and returns to the ways in the light of God.

END
======= 
SOMENTE OLHOS
Professor: Jesus
Assunto: “Decisões de sobrevivência agora, arrependimento e perdão”.

(JDL):  
             Meu Pai, Meu Deus, Pai Universal de Todos. Eu estou aqui em Brasília nesta quarta-feira, orando para que o “Espírito da Verdade” de Michael de Nebadon/Jesus e o “Espirito Santo” e os “Espíritos Ajudantes da Mente” da Ministra Divina Nebadônia estejam presentes em meu coração e mente para o serviço como transmissor e receptor – T/R. Existe uma mensagem para eu receber e publicar no Fórum Serara?

(Pre’Msha): 
            Sim, meu Filho, Sou seu Ajustador do Pensamento. Então me diga, inicialmente, os três trechos que escolheu no Livro de Urântia, em seus estudos, na data de hoje?

(JDL):
            Sim, o primeiro trecho está no documento 112 que fala sobre “A sobrevivência da personalidade”. Mais precisamente, na Seção 7 que fala sobre “A fusão com o Ajustador”. O trecho escolhido é o seguinte:
           ...[...]... Nos mundos evolucionários, a individualidade do eu é material; é uma coisa no universo e, como tal, está sujeita às leis da existência material. É um fato no tempo, e é sensível às vicissitudes dele. As decisões de sobrevivência devem ser formuladas nesse momento”.
            O segundo trecho está no documento 169 que fala sobre “O último ensinamento em Pela”. Mais precisamente, na Seção 1 que fala sobre “A parábola do Filho Perdido”. O trecho escolhido é o seguinte:
             ...[...]... E lançou-se a contar a parábola do filho perdido, da recepção dada na volta do filho pródigo, para mostrar quão completa é a reintegração do filho perdido na casa e no coração do Pai...[...]... Muitas vezes durante os seus anos de ensinamento, Jesus contou e recontou a história do filho pródigo”.
             O terceiro trecho está no documento 174 que fala sobre “Terça-Feira de manhã no Templo”. Mais precisamente, na Seção 1 que fala sobre “O perdão divino”. O trecho escolhido é o seguinte:
             ...[...]... No caso do filho terreno e do Pai celeste, o Pai divino possui a compaixão de um modo infinito e divino, bem como capacidade de entendimento por meio do amor. O perdão divino é inevitável, inerente e inalienável à compreensão infinita de Deus, no seu conhecimento perfeito de tudo que concerne ao julgamento equivocado e à escolha errônea do filho. A justiça divina é tão eternamente equânime, que infalivelmente vem junto com à misericórdia da compreensão....[...]... Quando um homem sábio compreende os impulsos interiores dos semelhantes, ele há de amá-los. E quando amais o vosso irmão, já o perdoastes. Essa capacidade de compreender a natureza do homem e de perdoar seus erros aparentes é divina.”
             Estes são os três trechos que eu comecei a estudar hoje de manhã, e que, em síntese, fala sobre “Decisões de sobrevivência agora, arrependimento e perdão”.

(Pre’Msha):
             Ótima escolha dos ingredientes deste prato espiritual. Prato espiritual no sentido de uma comida para o espírito através de mensagens com conteúdo edificante para reflexão. Tudo isto, é lógico falado em analogia com a culinária, que você tanto aprecia. Mas, meu filho, voltando ao assunto relativo aos trechos que escolheu, o professor desta aula será Jesus.

(Jesus):
            Meu filho, obrigado por ter escolhido estes três temas, pois o momento exige uma reflexão sobre estes três temas, principalmente, logo após o anúncio da Missão Magisterial e do meu retorno em que as pessoas terão poucos dias para decidir sobre a questão mais importante para sua alma, se desejam ou não se arrependerem dos seus atos, e assim decidir pela sobrevivência da alma.
            A questão espiritual é a verdadeira questão em jogo para os seres humanos evolucionários, pois esta questão significa a possibilidade ou não da continuidade da alma em sua ascensão aos céus, em direção ao Paraíso e ao abraço de Deus, Pai Universal de Todos, o abraço da Trindade do Paraíso, podendo se tornar assim um “finalitor”, ou seja, um ser humano que optou pela sobrevivência e depois de uma longa jornada nos céus chegou ao Paraíso.
             Sim, o primeiro trecho que você escreveu no seu computador agora a pouco, reflete que o momento da decisão de sobrevivência é agora, nesse momento, neste estágio que é a vida humana no planeta evolucionário.
             Sim, o segundo trecho que você escolheu e escreveu no seu computador agora a pouco, reflete que existe uma alegria enorme nos céus quando um filho perdido, um filho pródigo resolve se arrepender e voltar a casa do Pai, a casa de Deus, Pai Universal de todos.
             Sim, o terceiro trecho que você leu, escolheu e escreveu no seu computador agora a pouco, reflete o perdão de Deus, Pai Universal de Todos diante do arrependimento sincero dos mortais evolucionários quando escolhem retornar ao caminho de Deus.
             Esta mensagem é extremamente oportuna.  Como eu disse na mensagem de ontem, meu Filho, tudo está pronto. Só faltam pequenos detalhes. E o momento pode ser a qualquer momento para o anúncio da Missão Magisterial, do meu retorno e das outras Missões de Deus. Uma nova oportunidade será dada a bilhões de seres humanos de Urantia, com o anúncio, para arrependimento dos atos equivocados e de erros, para a sobrevivência pessoal e, assim, poderem ter como o destino a eternidade.
             Sim, meu filho, meu amigo. Esta mensagem é uma mensagem que complementa a que eu te falei ontem e é uma mensagem urgente, para a reflexão de você e de todos. Que você tenha uma ótima quarta-feira. Domtia.

JDL:
              Pre’Msha, muito obrigado por me ajudar a escolher os trechos do Livro de Urantia para o estudo e reflexão.
              Jesus, muito obrigado por esta mensagem de hoje que fala em síntese, sobre “Decisões de sobrevivência agora, arrependimento e perdão”. Assim como você, eu também aprecio muito a parábola do Filho Pródigo que para mim é extremamente forte e importante pois reflete o amor do Pai ao filho perdido que se arrepende e volta aos caminhos na luz de Deus.

FIM

TML Archives- http://tmlarchives.org/index.html

Serara.org Discussion Forum- http://forum.serara.org/index.php

TML- http://tml.website/
Pages: [1]   Go Up