TML - The Teaching Mission Website

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: "Hope and faith in the recovery of Urantia"  (Read 186 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Newbie
  • *
    • View Profile
"Hope and faith in the recovery of Urantia"
« on: December 27, 2016, 14:04 »

EYES ONLY
Jesus - "Hope and faith in the recovery of Urantia" - Dec.  27, 2016 - JDL, Brasília
Teacher: Jesus
Subject: "Hope and faith in the recovery of Urantia"
Category: The Second Return of Jesus and All It Implies
Date/Time: December  27, 2016 - Tuesday – 00:28 (PM) - New York (USA) = 03:28 (PM) - Brasília (Brazil) = 05:28 (PM) - UTC (Z)
T/R: Julio da Luz (JDL)
=== 
(Original message in Portuguese)
(Alternative Translation by Google Translate to the English language - with the essence of the message).
(Mensagem original no idioma português)
(Tradução alternativa do Google Tradutor para o idioma inglês - com a essência da mensagem).
=== 
Teacher: Jesus
Subject: "Hope and faith in the recovery of Urantia"

(JDL):
                                         My God, Universal Father of all. On this Tuesday I pray that the "Spirit of Truth" of Michael of Nebadon / Jesus and the "Holy Spirit" and "The Helping Spirits of the Mind" of the Divine Minister Nebadonia be present in my heart and in my mind for service As transmitter and receiver - T / R. Is there a message for me to receive and post at the Serara Forum?

(Pre'Msha):
                                  Yes, my son, I am your Thought Adjuster. The messages from the Urantia Book that you read from yesterday to today speak about hope, and faith, and that for God, the Universal Father of all there is no limit. First of all, tell me more precisely the content of the messages and why you chose this topic.

(JDL):
                                        Yes, I continued the studies on inevitabilities. In this way, I studied two excerpts from document 03 - "The attributes of the Father" in section 5 - "The Supreme Law of the Father." Items 3 and 4.
                              ... [...] ... 3. Is hope - the greatness of trust - desirable? Then human existence must constantly confront renewed insecurities and uncertainties.
                                       ... [...] ... 4. Is faith - the supreme affirmation of human thought - desirable? Then the human mind must be confronted with great difficulties, in which it always knows less than it can believe.
                                       Continuing my studies, I studied an excerpt from document 04 - "God's Relation to the Universe," in Section 1, "The Father's Attitude to the Universe." The passage that caught my attention is the following:
                          ... [...] ... There are no limits to the forces and personalities that the Father can use to maintain His purpose and sustain His creatures.

(Pre'Msha):
                                       Yes, my son, you have made a good choice on the themes. But the teacher of today's class will not be me, but Jesus.

(Jesus):
                                        Yes, my dear, you have made a great choice of subjects to study in the Urantia Book. You, like many of the Serara Forum, are waiting for the announcement of the Magisterial Mission and my return as well as the other missions of God to be made soon.
                                    Yes, I promised my apostles that I would return and I will return, but I warned that there would be no right date, for it could be at any moment. In the same way, you and the other members of the Serara Forum wait, and wait patiently. All of this is also a way to stimulate all of you the hope that is the greatness of trust, even in uncertainties. All of this is to encourage in faith, even knowing less than you would like to know (and believe).
                                   Yes, everything is ready, only small details are missing. Keep hope and faith. Much more of the announcement of the Magisterial Mission and of my return and the other Missions of God, there is the recovery of this confused and disoriented planet. Urantia recovery will be performed. Just as I promised my return, and this will be fulfilled. So I promise the recovery of Urantia, to the Glory of God, Universal Father of All.
                                            [silence]
                                   My Son, to God, the Universal Father of all there is no limit to your resources, strength and personalities involved in your purposes. Really, my son, when I talked to you yesterday and said I was going to be your teacher in today's class, you were surprised, even loving me intensely. It is that the moment demands a word, or rather, many words of encouragement to renew faith and hope telling everyone, that everything is ready, I repeat, only missing small details so that the announcement of the Magisterial Mission and my return is Of knowledge in the eyes of the whole world.
                                            [silence]
                                       Continue with your work, your daily life, and when you least expect it all will begin. My son, you have a great Tuesday. Remember that I love you and all of the Serara Forum mainly for the persistence, hope and faith that will be rewarded. My love logically goes to all creatures and beings throughout my universe, but the planet Urantia has a very important meaning for me, for in this humble and confused planet I made my seventh bestowal. So, continue with renewed hope and faith, everything is ready, now it is a matter of detail. From your teacher and friend, Jesus, I offer this message to reassure your heart. Domtia.

(JDL):
                                     Jesus, my beloved Jesus. When you contacted me yesterday saying that I would be the teacher for today's class I was very happy and I thought how wonderful, I have no words to thank. Today's message on "Hope and Faith in the Recovery of Urantia" is very important to remember that you, my teacher, Jesus, had warned the apostles that they would return when the least expected. So I await your return, when you think the moment is right, with renewed hope and faith, knowing that our planet Urantia will be recovered to the glory of God, the Universal Father of All. Thank you very much, Jesus for the wonderful message of today.

END

======= 

SOMENTE OLHOS
Professor:  Jesus
Assunto:  “Esperança e fé na recuperação de Urantia”

(JDL): 
             Meu Deus, Pai Universal de Todos. Nesta terça-feira eu rezo para que o “Espírito da Verdade” de Michael de Nebadon/Jesus e o “Espírito Santo” e “Os Espíritos Ajudantes da Mente” da Ministra Divina Nebadônia estejam presentes em meu coração e em minha mente para o serviço como transmissor e receptor – T/R. Existe uma mensagem para eu receber e publicar no Fórum Serara?

(Pre’Msha):
                     Sim, meu filho, sou seu Ajustador do Pensamento. As mensagens do Livro de Urantia que você leu de ontem para hoje falam sobre esperança, e fé, e que para Deus, Pai Universal de todos não há limites. Antes de tudo, me diga mais precisamente o teor das mensagens e o motivo pelo qual escolheu este tema.

(JDL):
                       Sim, eu continuei os estudos sobre as inevitabilidades. Desta forma, eu estudei dois trechos do documento 03 – “Os atributos do Pai” na seção 5 – “A Lei Suprema do Pai”. Itens 3 e 4.
              ...[...]... 3. A esperança – a grandeza da confiança – é desejável? Então a existência humana deverá confrontar-se constantemente com inseguranças e incertezas renovadas.
               ...[...]... 4. A fé – a suprema afirmação do pensamento humano – é desejável? Então, a mente humana deverá ser colocada frente a grandes dificuldades, nas quais sempre sabe menos do que pode crer.
                  Continuando os estudos, eu estudei um trecho do documento 04 – “A relação de Deus com o universo”, na Seção 1 – “A atitude do Pai para com o universo”. O trecho que me chamou à atenção é o seguinte:
                 ...[...]... Não há limites para as forças e personalidades que o Pai pode usar para manter o Seu propósito e sustentar as Suas criaturas.

(Pre’Msha):
                            Sim, meu filho, você fez uma boa escolha sobre os temas. Mas o professor da aula de hoje não será eu, e sim, Jesus.

(Jesus):
                            Sim, meu querido, você fez uma ótima escolha dos temas para estudar no Livro de Urantia. Você, como muitos do Fórum Serara estão esperando que o anúncio da Missão Magisterial e do meu retorno, bem como das demais missões de Deus sejam feitas logo. 
                             Sim, eu prometi aos meus apóstolos que eu iria retornar e vou retornar, só que eu avisei que não haveria data certa, pois poderia ser a qualquer momento. Da mesma forma, você e os demais membros do Fórum Serara esperam, e esperam pacientemente. Tudo isto também é uma forma de estimular a vocês todos a esperança que é a grandeza da confiança, mesmos nas incertezas. Tudo isto é para estimular na fé, mesmo sabendo menos do que gostaria de saber (e crer).
                          Sim, tudo está pronto, só faltam pequenos detalhes. Mantenham a esperança e a fé. Muito mais do anúncio da Missão Magisterial e do meu retorno e das demais Missões de Deus, existe a recuperação deste planeta confuso e desorientado. A recuperação de Urantia será realizada. Assim como eu prometi o meu retorno, e isto será cumprido. Assim eu prometo a recuperação de Urantia, para Glória de Deus, Pai Universal de Todos.
                               [silêncio]
                        Meu Filho, para Deus, Pai Universal de todos não há limites em seus recursos, na força e nas personalidades envolvidas em seus propósitos. Realmente, meu filho, quando eu conversei contigo ontem e disse que iria ser seu professor na aula de hoje, você ficou surpreso, mesmo me amando intensamente. É que o momento exige uma palavra, ou melhor, muitas palavras de ânimo para renovar a fé e a esperança dizendo para todos, que tudo está pronto, eu repito, só faltam detalhes pequenos para que o anúncio da Missão Magisterial e o meu retorno seja de conhecimento aos olhos de todo o mundo.
                               [silêncio]
                          Continuem com seus trabalhos, seu cotidiano, e quando menos esperar tudo irá começar. Meu filho, que você tenha uma ótima terça-feira. Lembre-se que eu amo você e a todos do Fórum Serara principalmente pela persistência, esperança e fé que serão recompensados. Meu amor logicamente vai até todos as criaturas e seres de todo meu universo, mas o planeta Urantia tem um significado muito importante para mim, pois neste humilde e confuso planeta eu fiz minha sétima auto-outorga.  Assim, continue com esperança e fé renovadas, tudo está pronto, agora é questão de detalhes. De seu mestre e amigo, Jesus, eu ofereço esta mensagem para tranquilizar seu coração. Domtia.

(JDL):
                          Jesus, meu amado Jesus. Quando entrou em contato comigo ontem dizendo que seria o professor para a aula de hoje eu fiquei muito feliz e pensei como é maravilhoso, eu não tenho palavras para agradecer. A mensagem de hoje sobre “Esperança e Fé na Recuperação de Urantia” é muito importante para relembrar que você, meu mestre, Jesus, havia avisado aos apóstolos que iria retornar quando menos as pessoas esperassem. Assim, eu aguardo seu retorno, quando achar que o momento é o correto, com a esperança e fé renovados, sabendo que nosso planeta Urantia será recuperado para glória de Deus, Pai Universal de Todos. Muito obrigado, Jesus pela mensagem maravilhosa de hoje.

FIM

Pages: [1]   Go Up