TML - The Teaching Mission Website

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Dreams and spiritual growth  (Read 241 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Newbie
  • *
    • View Profile
Dreams and spiritual growth
« on: December 26, 2016, 13:27 »

EYES ONLY
Meloloc  - Dreams and spiritual growth - Dec.  26, 2016 - JDL, Brasília
Teacher:  Meloloc
Subject: Dreams and spiritual growth
Category: General Discussion
Date/Time: December  26, 2016 - Monday – 00:05  (PM) - New York (USA) = 03:05 (PM) - Brasília (Brazil) = 05:05 (PM) - UTC (Z)
T/R: Julio da Luz (JDL)
=== 
(Original message in Portuguese)
(Alternative Translation by Google Translate to the English language - with the essence of the message).
(Mensagem original no idioma português)
(Tradução alternativa do Google Tradutor para o idioma inglês - com a essência da mensagem).
=== 
EYES ONLY
Teacher: Meloloc
Subject: Dreams and spiritual growth

(JDL): 
                  My Father, God, Universal Father of All. I'm here in Brasilia, this Monday. I pray that the "Spirit of Truth" of Michael of Nebadon / Jesus and the "Holy Spirit" of the Divine Minister Nebadonia will be in my heart and mind for service as transmitter and receiver - T / R. Is there a message for me to receive and post at the Serara Forum?

(Pre’Msha):
                 Yes, my Son. I am your Thought Adjuster. Today's class will be given by Meloloc.

(Meloloc):
                 Let's go, my friend. So in this new phase of transmitter and receiver - T / R is studying the Urantia Book in specific parts. Tell me the subject, or rather the excerpts from the Urantia Book that caught your attention and tell me the reason.

(JDL):
                Yes, the passages that caught my attention in my studies are in Paper 100 of the Urantia Book that talks about "Religion in human experience."  More precisely in Section 2 that talks about "Spiritual Growth". The reason for choosing this theme is that I have had, in recent days, strong dreams. Can dreams mean a reflection for spiritual growth?

(Meloloc):
                Great theme. Yes, dreams can often be an opportunity for reflection for spiritual growth. But before you continue tell me what are the passages you have chosen.

(JDL):
                ... [...] ... Spiritual progress is based on the intellectual recognition of one's own spiritual poverty combined with the self-consciousness of hunger for perfection, the desire to know God and to be like Him, with a true purpose of making the Father's will in heaven with all his heart. This is the first stretch.
               ... [...] ... The goal of human self-realization should be spiritual, not material. The only realities worth the effort are the divine, spiritual, and eternal. This is the second stretch.
               ... [...] ... The temporal security is vulnerable, while the spiritual security inexpugnable. This is the third stretch.
               In summary, the first passage talks about the "intellectual recognition of one's spiritual poverty". The second part talks about the "realities that are worth the effort". The third passage talks about the "spiritual security".

(Meloloc):
              Yes, you chose beautiful passages from the Urantia Book to portray spiritual growth.  As you also chose the theme "dreams", I will make a parameter between possible meanings for the spiritual growth that many dreams provide.
              The first theme talks about spiritual poverty, or rather, the recognition of spiritual poverty for reflection in the pursuit of spiritual growth. A dream of need can mean that these needs are weaknesses that must be reflected. For example, sex can be a lack. If a single person dreams a dream with some sexual meaning, it may be that this dream means that it is the moment of the person to reflect if it is the right time to try to find a person, a consort, for an ideal single-pair marriage. If a married person dreams a dream with some sexual sense, it may be that this dream means that it is the person's moment to reflect on sexual fidelity, even in relation to thought.
              The second theme talks about the efforts that are worth, that is, it has a true meaning for spiritual growth. A dream with any kind of effort can be a signal for you to reflect on what kind of effort you really have involved. The efforts for spiritual growth, are these efforts that are really important. Whenever you dream of a dream in which you had to make any kind of effort, remember this message of mine for reflection.
              The third theme is about security. Material security is vulnerable, and spiritual security represents the true strength of the inexpugnable soul. A dream in which you are involved with any kind of security in material matters may mean that it is time to reflect on larger matters related to the spirit.
              Yes, each dream represents a meaning, often through symbols. Each person should seek meaning through their own personal reflection. Dreams, often really, can serve as a reflection on what needs to be improved for spiritual growth. One way of thinking is to seek a spiritual response that can elevate the spirit through a decision. A positive moral decision on a subject that was revealed implicitly by the dream.
              [silence]
              My friend, this message is a great opportunity for reflection before the dreams that often reveal what we can improve spiritually. Have a great Monday, this afternoon, in Brasilia, Brazil. Domtia.

JDL:
            - Meloloc, thank you very much for this message today that talks about "Dreams and spiritual growth", which in a way is a continuation of the previous messages that I received recently.

END

======= 

SOMENTE OLHOS
Professor: Meloloc
Assunto:  Os sonhos e o crescimento espiritual

(JDL): 
            Meu Pai, Deus, Pai Universal de Todos. Estou aqui em Brasília, nesta segunda-feira. Eu rezo para que o “Espírito da Verdade” de Michael de Nebadon/Jesus e o “Espírito Santo” da Ministra Divina Nebadônia estejam em meu coração e mente para o serviço como transmissor e receptor – T/R. Existe uma mensagem para que eu possa receber e publicar no Fórum Serara?

(Pre’Msha):
           Sim, meu Filho. Sou seu Ajustador do Pensamento. A aula de hoje será dada por Meloloc.

(Meloloc):
           Vamos lá meu amigo. Então, nesta sua nova fase como transmissor e receptor – T/R está estudando o Livro de Urantia em partes específicas. Me diga o assunto, ou melhor, os trechos do Livro de Urantia que te chamou à atenção e me diga o motivo.

(JDL):
           Sim, os trechos que me chamaram à atenção nos meus estudos estão no documento 100 do Livro de Urantia que fala sobre “A religião na experiência humana”. Mais precisamente na Seção 2 que fala sobre o “Crescimento Espiritual”. O motivo de escolher este tema é que eu tenho tido, nos últimos dias, sonhos fortes. Os sonhos podem significar uma reflexão para o crescimento espiritual?

(Meloloc):
            Ótimo tema. Sim, os sonhos, muitas vezes podem ser uma oportunidade de reflexão para o crescimento espiritual. Mas antes de continuar me diga quais são os trechos que escolheu.

(JDL):
            ...[...]... O progresso espiritual é fundamentado no reconhecimento intelectual da própria pobreza espiritual combinada à autoconsciência da fome de perfeição, ao desejo de conhecer a Deus e de ser como Ele, com um propósito verdadeiro de fazer a vontade do Pai no céu, de todo o coração. Este é o primeiro trecho.
            ...[...]... A meta da auto-realização humana deveria ser espiritual, não material. As únicas realidades que valem o esforço são as divinas, espirituais e eternas. Este é o segundo trecho.
            ...[...]... As seguranças temporais são vulneráveis, enquanto às seguranças espirituais inexpugnáveis. Este é o terceiro trecho.
             Em síntese, o primeiro trecho fala sobre o “reconhecimento intelectual da própria pobreza espiritual”. O segundo trecho fala sobre as “realidades que valem o esforço”. O terceiro trecho fala sobre as “seguranças espirituais”.

(Meloloc):
             Sim, escolheu belos trechos do Livro de Urantia para retratar sobre o crescimento espiritual.  Como escolheu também o tema “sonhos”, vou fazer um parâmetro entre possíveis significados para o crescimento espiritual que muitos sonhos proporcionam.
             O primeiro tema fala sobre a pobreza espiritual, ou melhor, o reconhecimento da pobreza espiritual para reflexão no sentido de buscar o crescimento espiritual.   Um sonho com carências, pode significar que estas carências são fraquezas que devem ser refletidas. Por exemplo, o sexo pode ser uma carência. Se uma pessoa solteira sonha um sonho com algum sentido sexual, pode ser que este sonho signifique que é o momento da pessoa refletir se é o momento adequado para tentar achar uma pessoa, um consorte, para um matrimônio ideal de um só par. Se uma pessoa casada sonha um sonho com algum sentido sexual, pode ser que este sonho signifique que é o momento da pessoa refletir sobre a fidelidade sexual, inclusive, em relação ao pensamento.
            O segundo tema fala sobre os esforços que valem, ou seja, tem um verdadeiro sentido para o crescimento espiritual. Um sonho com qualquer tipo de esforço, pode ser um sinal para que reflita em que tipo de esforço realmente tem se envolvido. Os esforços para o crescimento espiritual, são este os esforços que são realmente importantes. Sempre que sonhar com um sonho em que teve que fazer qualquer tipo de esforço, lembre-se desta minha mensagem para reflexão.
            O terceiro tema fala sobre a segurança. As seguranças materiais são vulneráveis e as seguranças espirituais representam a verdadeira fortaleza da alma inexpugnável.  Um sonho em que esteja envolvido com qualquer tipo de segurança em questões materiais, pode significar que é o momento de refletir em questões maiores ligadas ao espírito.
            Sim, cada sonho representa um significado, muitas vezes através de símbolos. Cada pessoa deve buscar o sentido através de sua própria reflexão pessoal. Os sonhos, muitas vezes, realmente, pode servir de reflexão naquilo que precisa ser melhorado para o crescimento espiritual. Uma maneira de reflexão é buscar uma resposta espiritual que possa elevar o espírito através de uma decisão. Uma decisão moral positiva sobre determinado assunto que foi revelado de forma implícita pelo sonho.
           [silêncio]
            Meu amigo, esta mensagem é uma ótima oportunidade de reflexão diante dos sonhos que muitas vezes, revelam o que podemos melhorar espiritualmente. Que você tenha uma ótima segunda-feira, nesta tarde, em Brasília, Brasil. Domtia.

JDL:
          - Meloloc, muito obrigado por esta mensagem de hoje que fala sobre “Os sonhos e o crescimento espiritual”, que de uma certa forma é uma continuação das mensagens anteriores que eu recebi recentemente.

FIM

TML Archives- http://tmlarchives.org/index.html

Serara.org Discussion Forum- http://forum.serara.org/index.php

TML- http://tml.website/
« Last Edit: December 26, 2016, 13:43 by JuliodaLuz »
Pages: [1]   Go Up