TML - The Teaching Mission Website

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Persistence and Effort  (Read 197 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Newbie
  • *
    • View Profile
Persistence and Effort
« on: December 20, 2016, 14:41 »

“EYES ONLY”

Pre'Msha (Thought Adjuster) - Persistence and Effort - Dec.  20, 2016 - JDL, Brasília

Teacher: Pre'Msha (Thought Adjuster) 

Subject: Persistence and Effort

Category: Brotherhood of Man and Citizenship in the Universe

Date/Time: December  20, 2016 - Tuesday – 01:38 (PM) - New York (USA) = 04:38 (PM) - Brasília (Brazil) = 06:38 (PM) - UTC (Z)

T/R: Julio da Luz

=== 
(Original message in Portuguese)
(Alternative Translation by Google Translate to the English language - with the essence of the message).
(Mensagem original no idioma português)
(Tradução alternativa do Google Tradutor para o idioma inglês - com a essência da mensagem).
=== 
EYES ONLY
Teacher:  Pre'Msha (Thought Adjuster)

Subject:  Persistence and Effort

(Julio da Luz):

My Father, My God, Universal Father of all, this Tuesday, I am here praying that the light of the Spirit of Truth (Michael of Nebadon / Jesus) and the Holy Spirit (Divine Minister Nebadonia) be present in my heart and in My mind to serve as transmitter and receiver - T / R. Is there a message for me to receive and post on the Serara Forum?

(Pre'Msha):

Yes, my dear son. I am your Thought Adjuster. Today we are going to talk about how divine it is to serve the people. Let the message flow, of course.

[silence]

The brotherhood among men needs mutual help. Each one must do his part, trying to help others, to the extent of their possibilities. The service represents a link between people. How many times did you need help and had a person help you. Likewise, many times, people, or a person, need you, and, as far as possibilities, you should help.

You have read the Urantia Book, document 48, on "Morontia Life," and Section 7, on "Morontia Mota." When you did this study you were particularly struck by "Item 22" which says, in short, that the evolving soul does not become divine by what it does, but by what it strives to do.

Yes, when we do an activity it is much easier to help others. But it really is divine is when we seek to evolve spiritually, striving to learn a new service to help others.

You, my son, as well as many here at this Serara Forum are learning, and striving for service as transmitter and receiver - T / R. It is precisely in practice that one acquires the experience. Attempt and mistakes, seeking to improve more and more. If a difficulty arises, persistently seek a solution. Often the solution is a simple and even humble answer. But the beginning of everything is so, in a simple way, and gradually it is perfected until perfection.

[silence]

When I speak in "we" it is because we are together I, your Thought Adjuster and you, in this walk. I am here on your side to help you, advising you to always follow with persistence, even in difficulties, seeking solutions.

My dear child, today's message is a simple but very important message about the value of effort and persistence. May you have a great Tuesday. Domtia.

(Julio da Luz):

Pre'Msha, thank you for today's message that talks about service in the brotherhood between men that often means learning new services, having as motto the words "persistence and effort."

END

======= 

SOMENTE OLHOS

Professor: Pre’Msha (Ajustador do Pensamento) 

Assunto: Persistência e Esforço

(Julio da Luz): 

Meu pai, Meu Deus, Pai Universal de todos, nesta terça-feira, eu estou aqui rogando que a luz do Espírito da Verdade (Michael de Nebadon/Jesus) e o Espirito Santo (Ministra Divina Nebadônia) estejam presentes em meu coração e em minha mente para servir como transmissor e receptor – T/R. Existe uma mensagem para que eu receba e publique no Fórum Serara?

(Pre’Msha):

Sim, meu querido filho. Sou seu Ajustador do Pensamento.  Hoje vamos falar sobre o quanto é divino servir ao semelhante. Deixe fluir a mensagem, naturalmente.

[silêncio]

A irmandade entre os homens necessita de ajuda mútua. Cada um deve fazer a sua parte, buscando ajudar os outros, na medida de suas possibilidades. O serviço representa um elo que une as pessoas. Quantas vezes você precisou de uma ajuda e tinha uma pessoa a te ajudar. Da mesma forma, muitas vezes, as pessoas, ou uma pessoa, precisa de você, e, na medida das possibilidades, você deve ajudar.

Você leu o Livro de Urantia, o documento 48, sobre “a Vida Moroncial”, e a Seção 7, sobre a “Mota Moroncial”. Quando você fez este estudo te chamou a atenção, principalmente, “o item 22” que diz, em suma, que a alma em evolução não se torna divina por aquilo que faz, mas por aquilo que se esforça em fazer.

Sim, quando sabemos fazer uma atividade é bem mais fácil ajudar os outros.  Mas, realmente é divino é quando buscamos evoluir espiritualmente, se esforçando em aprender um novo serviço para ajudar seus semelhantes.

Você, meu filho, assim como muitos aqui neste Fórum Serara estão aprendendo, e se esforçando para o serviço como transmissor e receptor – T/R. Justamente é na prática que se adquire a experiência. Tentativa e erros, buscando cada vez mais melhorar. Se surgir uma dificuldade, com persistência, buscar uma solução. Muitas vezes a solução é uma resposta simples e até humilde. Mas o começo de tudo é assim, de forma simples, e aos poucos se vai aperfeiçoando até chegar a perfeição.

[silêncio]

Quando eu falo em “nós” é porque estamos juntos eu, seu Ajustador do Pensamento e você, nesta caminhada.  Eu estou aqui do seu lado para te ajudar, te aconselhando a seguir sempre com persistência, mesmo nas dificuldades, buscando soluções.

Meu querido filho, a mensagem de hoje é uma mensagem simples, mas muito importante sobre o valor do esforço e da persistência.  Que você tenha uma ótima terça-feira. Domtia.

(Julio da Luz):

Pre’Msha, muito obrigado pela mensagem de hoje que fala sobre o serviço na irmandade entre os homens que significa muitas vezes, aprender novos serviços, tendo como lema as palavras “persistência e esforço”.

FIM

TML Archives- http://tmlarchives.org/index.html

Serara.org Discussion Forum- http://forum.serara.org/index.php

TML- http://tml.website/
Pages: [1]   Go Up