TML - The Teaching Mission Website

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Love and Prayer  (Read 211 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Newbie
  • *
    • View Profile
Love and Prayer
« on: December 19, 2016, 17:24 »

"EYES ONLY"
Pre’Msha (Thought Adjuster )  - Love and Prayer  - Dec.  19, 2016 - JDL, Brasília
Teacher:  Pre’Msha (Thought Adjuster )
Subject:  Love and Prayer
Category: Brotherhood of Man and Citizenship in the Universe
Date/Time: December  19, 2016 - Monday – 10:48 (AM) - New York (USA) = 01:48 (PM) - Brasília (Brazil) = 03:48 (PM) - UTC (Z)
T/R: Julio da Luz        
=======
(Original message in Portuguese)
(Alternative Translation by Google Translate to the English language - with the essence of the message).
===
(Mensagem original no idioma português)
(Tradução alternativa do Google Tradutor para o idioma inglês - com a essência da mensagem).
=======  
"EYES ONLY"
Teacher: Pre'Msha (Thought Adjuster)
Subject: "Love and prayer"
===
(Julio da Luz):
                      My beloved God, I desire to serve as a transmitter and receiver - T / R. Michael of Nebadon / Jesus Christ: "I ask you to pour out on me the" Spirit of Truth. " Divine Minister Nebadonia: - I ask you to pour the "Holy Spirit" on me.
                      Pre'Msha, my father, my God, Universal Father of all:  I am here at this moment ready to resume service as transmitter and receiver - T / R. Is there a message for me to receive and publish for the other members of the Serara Forum?

(Pre'Msha):
                       Yes, my son, I am your Thought Adjuster. Let the message flow by typing your fingers on the computer keyboard. You are coming from a rehabilitation season for your health, so the message will be quick.
                       [silence]
                       You read the chapter of the Urantia Book that talks about the "Evolution of Prayer", document 91. More precisely, subtitle 5, "the social repercussion of prayer". Much more than reading, you are practicing these teachings which says in summary, that before criticizing a friend, if you want him to change, the very important light path for you to do is to pray for this your friend every day.
                        But there are two conditions: "May this friend of yours know that you pray for him." - This friend of yours is part of your intimate circle of friendship, that is, be very close to you.
                        In the last days you are practicing this. And this is very good for you and for everyone. There are a lot of close people that we like and we want good.
                        Why leave for tomorrow if we can speak to our friend today and say to him that we pray for him?
                        Yes, evolutionary humans of animal origin have the constant need for spiritual evolution. The most important, then, is to pray for the spiritual evolution of our loved ones.
                        Talk about your conviction that the soul can be eternal if you believe in God and submit to His will. Talk about the evolution from imperfection to perfection, for the main motto is "be perfect as I am perfect," and only by evolving spiritually can you attain perfection.
                        I am your God, Universal Father of all, and for me, the simple fact of being my son has all my love, as well as the love of all human beings. But for God, the Supreme, the God of experience, has to "be" and "do." Be a good person. Do a good deed. All this in daily attitudes, in everyday life.
                        My dear son. Since it is beginning to receive and transmit message after a long time, I will try to speak very little, in the first messages to begin, or better restarts gradually.

(Julio da Luz):
                        Yes, I am praying, in fact, I pray every day, for my wife, for my children, brothers, brothers-in-law, aunt, cousins, people close to them to evolve spiritually.
I tell them that I also need to evolve spiritually. And my prayer is to know that there are two requirements for the validity of this prayer, that it knows that I pray for it, and that it is close to me.

(Pre'Msha):
                         Yes, my son, you have been a good student, for in addition to reading the Urantia Book you seek to practice the teachings for your own spiritual evolution and for the spiritual evolution of the close people you love so much. But for today, the message is this: - A small invitation to you and everyone to talk to the people you love and tell them that you love them, (and) that you pray every day to evolve spiritually. May you, my son, have a great Monday. Domtia.

(Julio da Luz):
                         My Father, my God, Universal Father, my Thought Adjuster Pre'Msha: - Thank you for this message that has made me reflect in the last days: - love and prayer.
                          In addition to close relatives, I consider my spiritual family this group of people who believe in God and who is in the Serara Forum. I pray for all the participants of the Serara Forum, equally, for all to evolve spiritually. I know I also need spiritual evolution, but my prayer is also for this Internet group (Serara Forum), because although they are far away physically, they are close in our prayers.
END
=======
“SOMENTE OLHOS”
Professor: Pre’Msha (Ajustador do Pensamento)
Assunto: O amor e a oração
(Julio da Luz):
               Meu amado Deus, eu desejo servir como um transmissor e receptor – T/R. Michael de Nebadon/Jesus Cristo: - Eu peço que derrame em mim o “Espírito da Verdade”. Ministra Divina Nebadônia: - Eu peço que derrame em mim o “Espírito Santo”.
                Pre’Msha, meu Pai, meu Deus, Pai Universal de todos: (Eu) Estou aqui neste momento pronto para recomeçar o serviço como transmissor e receptor – T/R. Existe uma mensagem para que eu receba e publique para os demais membros do Fórum Serara?

(Pre’Msha):
               Sim, meu filho, sou seu Ajustador do Pensamento. Deixe fluir a mensagem através da digitação de seus dedos no teclado do computador. Você está vindo de uma temporada de reabilitação de sua saúde, então a mensagem vai ser rápida.
              [silêncio]
               Você leu o capítulo do Livro de Urantia que fala sobre a “Evolução da Prece”, documento 91. Mais precisamente, o subtítulo 5, “a repercussão social da prece”. Muito mais do que ler, você está praticando estes ensinamentos que diz em síntese, que antes de criticar um amigo, se você quer que ele mude, o caminho de luz muito importante para você fazer é rezar por este seu amigo todos os dias.
               Mas existem duas condições: - Que este seu amigo saiba que você reza por ele. - Que este seu amigo faça parte do seu círculo íntimo de amizade, ou seja, esteja bem próximo de você.
               Nos últimos dias você está praticando isto. E isto é muito bom para você e para todos. Existe uma quantidade enorme de pessoas próximas que nós gostamos e que queremos o bem.
               Por que deixar para amanhã se podemos hoje falar com nosso amigo e dizer para ele que rezamos por ele?
               Sim, os seres humanos evolucionários de origem animal tem a necessidade constante de evolução espiritual. O mais importante, então, é rezar para a evolução espiritual de nossos entes queridos.
               Fale sobre sua convicção de que a alma pode ser eterna se acreditar em Deus e submeter à sua vontade. Fale sobre a evolução da imperfeição para perfeição, pois o lema principal é “sede perfeitos como eu sou perfeito”, e somente evoluindo espiritualmente se consegue chegar a perfeição.
               Sou seu Deus, Pai Universal de todos, e para mim, o simples fato de ser meu filho tem todo o meu amor, assim como o amor a todos os seres humanos. Mas para Deus, o Supremo, o Deus da experiência, tem que “ser” e “fazer”. Ser uma pessoa boa.  Fazer uma boa ação. Tudo isto em atitudes diárias, no cotidiano.
               Meu querido filho. Como está começando a receber e transmitir mensagem depois de um longo tempo, vou procurar falar bem pouco, nas primeiras mensagens para que começe, ou melhor recomeçe aos poucos.

(Julio da Luz):
               Sim, eu estou rezando, aliás, eu rezo todos os dias, pela minha esposa, pelo meus filhos, irmãos, cunhados, tia, primos, pessoas próximas para que evoluam espiritualmente. Eu digo para elas que eu também preciso evoluir espiritualmente. E minha oração é para que saiba que existem dois requisitos para a validade desta prece, que ela saiba que eu rezo por ela, e que ela esteja próxima a mim.

(Pre’Msha) :
              Sim, meu filho, você tem sido um bom aluno, pois além de ler o Livro de Urantia procura praticar os ensinamentos para a própria evolução espiritual e para a evolução espiritual das pessoas próximas que você tanto ama. Mas por hoje, a mensagem é esta: - Um pequeno convite a você e a todos para falar com as pessoas com que gosta e dizer para elas que você a ama, (e)  que você reza todos os dias para evoluir espiritualmente. Que você, meu filho tenha uma ótima segunda-feira. Domtia.

(Julio da Luz):
               Meu Pai, meu Deus, Pai Universal, meu Ajustador do Pensamento Pre’Msha: - Muito obrigado por esta mensagem que tem me feito refletir nos últimos dias: - o amor e a oração.
                Além dos parentes próximos, eu considero minha família espiritual este grupo de pessoas que acredita em Deus e que está no Fórum Serara. Eu rezo por todos os participantes do Fórum Serara, igualmente, para que todos evoluam espiritualmente. Eu sei que necessito também de evolução espiritual, mas a minha oração é também para este grupo da internet (Fórum Serara), pois apesar de estarem longe fisicamente, estão próximos em nossas orações.
FIM

TML Archives- http://tmlarchives.org/index.html

Serara.org Discussion Forum- http://forum.serara.org/index.php

TML- http://tml.website/

« Last Edit: December 19, 2016, 17:27 by JuliodaLuz »

JuliodaLuz

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: Love and Prayer
« Reply #1 on: December 19, 2016, 19:49 »

To all

As I was a long time without doing the service as transmitter and receiver - T / R, after having gotten sick, I sent this message previously to our Administrator Ron Besser to check the content of the message and if I could publish and return to be a Transmitter and receiver - T / R via a private message.

Ron responded and authorized me to publish the message and re-do the service as transmitter and receiver - T / R.

He just warned me to avoid having stress at work, because for me I still have to be very careful to avoid stress.

Yes, I will follow the advice. I only go back to work on January 24, 2017, but when I go back to work I will avoid taking on new responsibilities.

Likewise, the doctor also made a report directing, as far as possible, that the Administration (from the place of my work) put me in less stressful services.

With much love to all.

Julio

=== 

A todos

Como eu estava muito tempo sem fazer o serviço como transmissor e receptor - T/R, depois de ter ficado adoentando, eu mandei esta mensagem previamente a nosso Administrador Ron Besser para verificar o teor da mensagem e se eu poderia publicar e voltar a ser um transmissor e receptor - T/R através de uma mensagem privativa.

Ron me respondeu e autorizou a publicar a mensagem e a voltar a fazer o serviço como transmissor e receptor - T/R. 

Apenas me alertou para evitar ter estresse no trabalho, pois para mim ainda deverei ficar com muita atenção para evitar o estresse.

Sim, eu seguirei o conselho. Eu somente volto a trabalhar no dia 24 de janeiro de 2017, mas quando eu voltar a trabalhar eu vou evitar assumir novas responsabilidades.

Da mesma forma, o médico também fez um relatório orientando, na medida do possível, que a Administração (do local do meu trabalho) me coloque em serviços menos estressantes.

Com muito amor a todos.

Julio.
Pages: [1]   Go Up